• Falangist

Dra ny el - kostnad?

Är det någon som kan ge ett ungefärligt pris på vad det kostar att dra ny el i ett hus på ca 110 kvadrat?

Jag skulle tro at det är utanpåliggande ledningar och att antalet kontakter behöver utökas, då huset byggdes -62. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 08:49
    Ska kanske tillägga att huset är en sutterängvilla.

• Svar på tråden Dra ny el - kostnad?
  • Bolaget

16.000 betalade vi för 3 år sedan. Visserligen lite mindre yta än er men i tre plan så det var ju en massa dragningar mellan våningarna.

• E466

Ny elcentral kostar ju en del, den gamla vill du nog inte ha kvar. Varför inte ta in en offert från några elfirmor?

• Falangist
    E466 skrev 2011-08-29 21:01:03 följande:
    Ny elcentral kostar ju en del, den gamla vill du nog inte ha kvar. Varför inte ta in en offert från några elfirmor?

Nja, det vore ju helt rimligt om huset var vårt. Vi är dock inte riktigt där än.

Vi tittar ju på hus just nu men behöver få en uppfattning om vad saker och ting kostar för att kunna göra rimliga bedömningar vad vi har lust att betala för ett eventuellt hus. Just detta hus viu tittar på nu behöver till exempel byta el och vi måste få lite bättre koll på kostnader innan vi sätter oss och räknar. 
  • Falangist
    Bolaget skrev 2011-08-29 19:04:34 följande:

16.000 betalade vi för 3 år sedan. Visserligen lite mindre yta än er men i tre plan så det var ju en massa dragningar mellan våningarna.

Fixades ny elcentral samtidigt?
    Hur gammalt var/är ert hus? 
  • Bolaget
    Falangist skrev 2011-08-30 08:50:29 följande:
    Fixades ny elcentral samtidigt?
    Hur gammalt var/är ert hus? 
    Ja det gjorde vi. Huset är från 40-talet så de gamla ledningarna var utanpåliggande och det lät vi det göra efter också. Man kan ju fräsa spår så man lägger in det i väggarna när man byter men vi ville hålla kostnaderna nere så vi behöll utanpåliggande,
  • Falangist
    Bolaget skrev 2011-08-30 17:20:08 följande:
    Ja det gjorde vi. Huset är från 40-talet så de gamla ledningarna var utanpåliggande och det lät vi det göra efter också. Man kan ju fräsa spår så man lägger in det i väggarna när man byter men vi ville hålla kostnaderna nere så vi behöll utanpåliggande,

Ok, tack för svar. 16 000 tycker jag inte alls låter särskilt farligt - jag hade föreställt mig en väsentligt större summa.
Svar på tråden Dra ny el - kostnad?