• Mamma till 3 M

begagnade "tvillingkläder"?

Finns de någon särskild sida eller så för begagnade "tvillingkläder"? (alltså två likadana). Tycker det är så svårt att hitta två likadana när man kollar begagnat.. o såhär i början när dom är så små och växer så de knakar så kan de bli dyrt att köpa allting nytt som dom knappt hinner använda.

• Svar på tråden begagnade "tvillingkläder"?
  • Mamma till 3 M

Åh vad spännande :D Vet ni om de är pojkar,flickor eller en av varje? :)
    Dom föddes 36+6 så dom räknas på gränsen som prematura , men behövde ingen hjälp o var bra i storlek! =)

Minns veckorna efter v 30, det var sjukt tungt o pest! men i efterhand e jag glad att dom stanna så länge som dom gjorde =)

• mamsen03

36+6 ja de var ju typ "lagom"  är typ livrädd att jag ska vara en av dem som går tiden ut..
    samtidigt så vill man ju att de ska stanna tills "de klarar sig utan extra hjälp"

vet inte könet än, börjar dock bli mer o mer nyfiken ju längre tiden går..  :)

• Jonnasmamma08
    mamsen03 skrev 2011-08-29 13:24:38 följande:
    Väntar 2 små bus, är i v 31+3 nu längtar efter att de ska komma ut ...  börjar bli tungt :)  I vilken vecka föddes dina??
    Förstår dig pres hur du känner...är i v.33+1 med tvillingar och är riktigt trött på det och vill verkligen att dom ska komma ut nu.

Hoppas din graviditet går bra tills det är dags.

Och TS, rekomenderar den sidan som hon gav dig, har själv köpt där till mina i magen och är riktigt nöjd =)

Hur mycket vägde dina när dom kom? Och hur länge stannade ni kvar?
  • Mamma till 3 M
    mamsen03 skrev 2011-08-29 13:43:39 följande:
    36+6 ja de var ju typ "lagom"  är typ livrädd att jag ska vara en av dem som går tiden ut..
    samtidigt så vill man ju att de ska stanna tills "de klarar sig utan extra hjälp"

vet inte könet än, börjar dock bli mer o mer nyfiken ju längre tiden går..  :)
    Ja jag tyckte dom kom perfekt.. man var sjutk trött på att ha dom där inne o samtidigt mådde dom bra här ute :)

Är det enäggs eller tvåäggs? :) roligt med överraskning när dom kommer ut:D
  • Mamma till 3 M
    Jonnasmamma08 skrev 2011-08-29 13:46:27 följande:
    Förstår dig pres hur du känner...är i v.33+1 med tvillingar och är riktigt trött på det och vill verkligen att dom ska komma ut nu.

Hoppas din graviditet går bra tills det är dags.

Och TS, rekomenderar den sidan som hon gav dig, har själv köpt där till mina i magen och är riktigt nöjd =)

Hur mycket vägde dina när dom kom? Och hur länge stannade ni kvar?
    Jaa sidan var perfekt, inom 5 minuter hade jag redan hittat intressanta saker som ja shoppat :P

Dom vägde 2910 och 3395 och vi stannade 3 dagar på BB pga att jag fortfarande behövde en del smärtlindring för snittet osådär, annars hade jag nog rymt hem efter 2 dagar! :P
  • Jonnasmamma08
    Mamma till 3 M skrev 2011-08-29 13:49:56 följande:
    Jaa sidan var perfekt, inom 5 minuter hade jag redan hittat intressanta saker som ja shoppat :P

Dom vägde 2910 och 3395 och vi stannade 3 dagar på BB pga att jag fortfarande behövde en del smärtlindring för snittet osådär, annars hade jag nog rymt hem efter 2 dagar! :P
    Okej =)

va det ett planerat snitt, får förlåta att jag e så nyfiken och fråga men är själv så rädd innför att bli snittad, vill helst klara en vanlig förlossning men med två, ja jag vet inte...vill inget av det egentligen men ut ska dom  på något  sätt =)
  • mamsen03
    Mamma till 3 M skrev 2011-08-29 13:49:56 följande:

OJ, de var inga " småttingar " du fick direkt :)
  • Mamma till 3 M
    Jonnasmamma08 skrev 2011-08-29 13:54:56 följande:
    Okej =)

va det ett planerat snitt, får förlåta att jag e så nyfiken och fråga men är själv så rädd innför att bli snittad, vill helst klara en vanlig förlossning men med två, ja jag vet inte...vill inget av det egentligen men ut ska dom  på något  sätt =)
    jag hade ett snitt inplanerat i 38+0 pga av sätesbjudning men fick värkar innan så snittades därför tidigare så jag var inställd på snitt.  Fråga på bara, jag vet själv hur mycket som snurrade i huvudet inför förlossning o allting :)
  • Mamma till 3 M
    mamsen03 skrev 2011-08-29 13:55:05 följande:
    OJ, de var inga " småttingar " du fick direkt :)
    Ne dom var ganska rejäla.. tur man slapp gå 40veckor för då hade dom nog vägt en del :P
  • mamsen03

Erikamaria: missade din fråga förut...   jag väntar troligtvis tvåäggs, är dina enäggs eller tvåäggs??

jonnasmamma08: ja visst känns de som de är en "evighet" kvar Flört

• Mamma till 3 M
    mamsen03 skrev 2011-08-29 14:39:08 följande:
    Erikamaria: missade din fråga förut...   jag väntar troligtvis tvåäggs, är dina enäggs eller tvåäggs??

jonnasmamma08: ja visst känns de som de är en "evighet" kvar Flört
    Okej :D mina är enäggs =)
  • Jonnasmamma08

ja de senaste 8 veckorna har verkligen känts som en evighet för mig.

När jag va i 24+4 va jag på ett rutinbesök hos läkaren och ville kolla tappen för jag hade haft sammandragningar, visade sig att tappen bara 12mm och påbörjad öppnad inifrån och blev akut inlagd för att hinna få kortisonsprutorna och har fram tills förra veckan kollat tappen ca 2 ggr per vecka =(
    sista kollen va den bara 2-3 mm men det bestämdes att vi skulle sluta med kontrollerna och låta det hända om det hände....

har sammandragningar och ibland relativt regelbundna förvärkar men de avtar, så jag undrar hur lnge till jag ska kunna gå såhär...

• Mamma till 3 M
    Kerstin W skrev 2011-09-20 17:43:12 följande:
    Nu är vi över 600 tvillingföräldrar i gruppen SECOND HAND FÖR TVILLINGAR (NY) på facebook!
    www.facebook.com/groups/250015721694432/

hänger en del där nu för tiden.. dock så mycket medlemmar och upplagda kläder att det är svårt att själv få något sålt :P så för att själv fynda så är det helt klart bäst.. men får lättare sålt kläder på andra ställen :P
  • olympia71

Å vilket bra tips! Önskar bara jag hade hittat FB-sidan tidigare, mina killar kan nog bara ha 128 i nå't halvår till, med lite tur...

Svar på tråden begagnade "tvillingkläder"?