• Anonym

fel i soc utredningen

Anonym skrev 2011-09-07 12:55:49 följande:
    Haha!
    Jag har aldrig sagt att det inte förekommer. Men jag tycker att ni borde ta och tänka till lite allihopa:
    ALLA MÄNNISKOR SOM UTREDS ÄR INTE SÅ BRA MÄNNISKOR SOM DOM PÅSTÅR UTÅT! DETTA KAN SOCIALTJÄNSTEN SE IGENOM.
    Bara för att man är duktig på att ljuga och manipulera så kan man inte ljuga och manipulera alla. Kanske vid en enstaka träff, men knappast genom en hel boendeutredning.

Sen så menar jag inte sådana fel i utredningen som att mamman skulle vara 26 år och inte 24 år eller att jag bor på Blablablavägen 1 istället för 2 eller att min mamma heter Berit och inte Berta. Jag pratar om riktiga meningsfulla fel.
    Meningsfulla fel?

Är det inte meningsfulla fel som har skrivits i tråden enligt dig? Och bara för att det finns rötägg som är utsatta för en utredning, så betyder inte det att det inte finns rötägg inom socialtjänsten. Skillnaden är bara att dom på sociala ska vara utbildade och har en myndighetsmakt som dom ska vara ytterst noga med att inte göra några fel i. Vilket görs.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 13:00:57 följande:
    Jag är inte ett dugg naiv.
    Jag har själv varit med om en vårdnads och boendeutredning.
    I mitt fall kunde man inte på något sätt se på socialarbetarna vilket utfall det skulle bli och jag var nästan säker på att det inte skulle bli som jag ville eftersom det var hellre intrycket som jag fick av dom. Så blev det inte. Och så grundar jag en del av min slutsats.
    Dessa två var otroligt kompetenta och såg rakt igenom den andra parten.

Du sa själv att du hade rekommendationer från vården och förskola.
    Vad stod det i dom då eftersom du säger att socialen valde att bortse från detta?
    Mm men i mina inlägg framgår det inte att ALLA socialare är likadana. Jag pratar utifrån min systers erfarenhet. Vi känner henne och vet vad hon är kapabel till och inte. Vi vet också vad pappan är kapabel till och inte.

Jag har aldrig sagt att JAG hade rekommendationer, det är min syster som har varit i en VT.
    Vad är du ute efter egentligen, varför kan du bara inte acceptera att vissa bli oskyldigt dömda av socialen!?
    Ehm jo du är rätt naiv om du inte kan öppna dina ögon för verkligheten bortom vad du själv varit med om! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 10:16:20 följande:
    Så egentligen menar du att om nästa socarbetare "fattar tyckte" och pappan tycker att det är fel så är det rätt?
    Du är helt fel ute. Socialarbetare finns till för att hjälpa barn som har det svårt, dom finns inte där för att fatta tycke. Och dessutom, hade de redan känt någon av parterna hade de inte fått göra utredningen heller.
    Och allvarligt talat, varför tror du att man gör boende och vårdnadsutredningar? Dessa är ofta väldigt långdragna där samtal med båda föräldrarna vägs in, ofta även HEMBESÖK för att se hur barnet har det på respektive ställen.

Sen så undrar jag fortfarande vad det stod i dessa rekommendationer som du säger blev lagda åt sidan? För hade det varit riktigt tunga bevis så hade inte rätten inte brytt sig. En boendeutredning väger tungt, men rätten har det sista ordet och det är deras åsikt som har den faktiska betydelsen.
    Och! Släkt och vänner är partiska vittnen. Deras ord väger inte särskilt tungt.
    Vårat HEMBESÖK varade i 3 minuter och barnen var inte ens hemma^^
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 16:07:50 följande:
    Mm men i mina inlägg framgår det inte att ALLA socialare är likadana. Jag pratar utifrån min systers erfarenhet. Vi känner henne och vet vad hon är kapabel till och inte. Vi vet också vad pappan är kapabel till och inte.

Jag har aldrig sagt att JAG hade rekommendationer, det är min syster som har varit i en VT.
    Vad är du ute efter egentligen, varför kan du bara inte acceptera att vissa bli oskyldigt dömda av socialen!?
    Ehm jo du är rätt naiv om du inte kan öppna dina ögon för verkligheten bortom vad du själv varit med om! 
    Jag skiter faktiskt i om det är du eller din syster. Jag undrar vad det stod i rekommendationerna?

Jag är inte alls naiv. Jag säger hur jag upplever saker och ting precis som du. Du kanske borde se verkligheten bortom dina egna upplevelser?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 17:08:11 följande:
    Vårat HEMBESÖK varade i 3 minuter och barnen var inte ens hemma^^
    Då är det absolut fel av socialtjänsten!
    Barnen SKA vara hemma och besöket ska vara minst en halvtimme.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 12:55:49 följande:
    Haha!
    Jag har aldrig sagt att det inte förekommer. Men jag tycker att ni borde ta och tänka till lite allihopa:
    ALLA MÄNNISKOR SOM UTREDS ÄR INTE SÅ BRA MÄNNISKOR SOM DOM PÅSTÅR UTÅT! DETTA KAN SOCIALTJÄNSTEN SE IGENOM.
    Bara för att man är duktig på att ljuga och manipulera så kan man inte ljuga och manipulera alla. Kanske vid en enstaka träff, men knappast genom en hel boendeutredning.

Sen så menar jag inte sådana fel i utredningen som att mamman skulle vara 26 år och inte 24 år eller att jag bor på Blablablavägen 1 istället för 2 eller att min mamma heter Berit och inte Berta. Jag pratar om riktiga meningsfulla fel.
    Skitsnack att socialtjänsten ser igenom!!! Sex utredare och alla har gått på samma lögner och samma skit, barnen mår kasst och ingen pratar med dem. Är man duktig på att ljuga och manipulera kan du göra det länge i vårt skitsystem idag! Det vet både jag och väldigt många i detta avlånga land idag!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 20:09:37 följande:
    Jag skiter faktiskt i om det är du eller din syster. Jag undrar vad det stod i rekommendationerna?

Jag är inte alls naiv. Jag säger hur jag upplever saker och ting precis som du. Du kanske borde se verkligheten bortom dina egna upplevelser?
    Haha trevlig människa! Det är liksom 30 sidor, inget som har med detta att göra heller. 

Som du KANSKE kan se så är det fler än min syster som blivit utsatt av felbedömningar.
    Bortom mina upplevelser, jag läser vad andra skrivit och refererar till dem! Vilket du INTE kan göra utan du kör över andras erfarenheter och säger att deras erfarenhet är fel. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 20:39:48 följande:
    Haha trevlig människa! Det är liksom 30 sidor, inget som har med detta att göra heller. 

Som du KANSKE kan se så är det fler än min syster som blivit utsatt av felbedömningar.
    Bortom mina upplevelser, jag läser vad andra skrivit och refererar till dem! Vilket du INTE kan göra utan du kör över andras erfarenheter och säger att deras erfarenhet är fel. 
    Det är inte direkt min uppgift att vara trevlig. Och dessutom har jag inte varit otrevlig bara för att jag uttrycker min åsikt.

Och som du kanske kan läsa så finns det fler som tycker som jag. Samhället är inte korrupt bara för att man inte får som man vill.
    Alla människor som utreds är inte lämpliga föräldrar. Det finns folk som är lärda att se sådant. Mjen visst, självklart så finns det socialarbetare som sitter på fel plats. Men det är långt ifrån alla. Det finns ju även dom som har jobbat 10,20,30,40 år med sådant. Dom lär sig se vad som stämmer och inte.

Efter som du gapar så mycket om att något skulle ha blivit så fel även fast det skulle ha funnits dessa utlåtanden som du säger och att soc inte skulle ta någon hänsyn till detta men inte ens kan skriva en mening om vad det handlar om (Och läs rätt innan du skriker, jag bryr mig inte om ditten eller datten, jag undrar vad det handlade om i det stora hela. Inte alla dessa 30 sidor. ) så tänker jag göra det antagandet att dessa inte ens existerar utan att det är något du säger för att få lite medhåll.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 20:34:09 följande:
    Skitsnack att socialtjänsten ser igenom!!! Sex utredare och alla har gått på samma lögner och samma skit, barnen mår kasst och ingen pratar med dem. Är man duktig på att ljuga och manipulera kan du göra det länge i vårt skitsystem idag! Det vet både jag och väldigt många i detta avlånga land idag!
    Men varför tror ni att det är bara socialtjänsten som gör fel?
    Fattar ni inte att alla mammor och pappor inte är så bra som dom säger sig vara?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 20:54:45 följande:
    Men varför tror ni att det är bara socialtjänsten som gör fel?
    Fattar ni inte att alla mammor och pappor inte är så bra som dom säger sig vara?!
    Ingen har väl sagt att ALLA föräldrar är bra???
Svar på tråden fel i soc utredningen