Inlägg från: Gryntroll |Visa alla inlägg
  • Gryntroll

Missfall? Hur mycket blöder man?

Jag är i v 7 (6+6) och fick i morse en liten blödning i toapappret och nu på lunchen kände jag att något kom och hade då fått en liten blödning/blodig flytning. Nu har ajg en binda och det har kommit lite mera brun/blodig flytning...

Är detta missfall tro?
    Har endast lite molvärk (som jag haft nästan hela tiden från strax innan bim)

Hur mycket blöder man vid missfall i v 7?
    Ungefär som en vanlig mens eller som vid en medicinskabort?

Någon som vet? Är det kört?

• Svar på tråden Missfall? Hur mycket blöder man?
  • Gryntroll

Sitter nu i väntrummet på gyn-akuten...misstänker starkt måissfall, kom koagel i morse tillsammas med mensvärk så det känns som om det är lika bra att förbereda sig på att det inte blir någon bebise av den här graviditeten

• Gryntroll

Var som sagt på gyn, kollade bil och det enda som syntes var en förtjockad slemhinna, så mest troligt är allt ute med missfall, men en lite liten chans att det är en graviditet som bara är i ca v5. Men det känns som att leta efter en mål i höstack att tro att det verkligen skulle vara fallet.... Jag vet när senaste mens var och enligt den var jag i v8.... Ska dock tillbaka på ger för att kolla hcg, tydligen lite vätska runt ena äggstocken och det kan ev tyda på utomkveds och de vill de kunna utesluta helt innan de släpper mig.

• Gryntroll

Tack, vi hoppas på en ny graviditet snabbt.... Undra när äl kommer bara.... Är glad att vi här en snart 2-åring som hjälper att skingra tankarna! Håller tummarna att ser bra ut för dig, det gör det säkert, Lycka till!

• Gryntroll

Soffen - vad skoj att det det snart är dags... Trist med Mf erfarenheterna, v 12, då har man ju nästan börjat känna sig 'trygg'. Vi hoppas nu att blödningen ska avta (är ju som en mens) så vi kan börja försöka få till ett syskon igen... Bara att hålla tummarna att vi slipper detta fler gånger

• Gryntroll

Blev precis uppringd av läkaren på gynakuten, som remitterade hcg provet idag, i tisdags låg nivån på 60 och idag bara på 10, så med största sannolikhet var det ett fullständigt missfall och inget annat (misstänkte svagt svagt ett utomkveds). Skönt att höra att nivåerna går ner!

Det som börjar gro som ett orosmoln nu är varför det var sååå lågt, troligen hade grav avstannat innan själva missfallet. Och i så fall är det andra grav som avstannar tidigt (hände även i början av året och då hade vi precis beslutat med.abort pga olika anledningar)...

Är något galet då tro?
    Blir orolig att något inte står rätt till

• Gryntroll

Nu är blödningen helt borta sedan i måndags, så jag måste säga att jag blöde mindre och kortare än jag trodde att jag skulle göra. Blev som en mens, både i tid och mängd, så nu börjar jag ju så klart undra när man kan vänta sig ÄL....

11 dagar har nu gått sedan jag började blöda som om det hade varit en vanlig menscykel kunde jag ju börja ana ÄL inom kort och tycker mig faktiskt känna lite spänningar i livmodern men vette sjutton om det är på riktigt eller om det är önsketänkade

• Gryntroll

Martinscaroline - åhhh vad trist, hoppas hoppas att det inte här mf!
    Dock låter det ju lite illavarslande med klumparna men du blöder inget nu?

Svar på tråden Missfall? Hur mycket blöder man?