• Soffen

Missfall? Hur mycket blöder man?

Jag fick missfall i vecka 12 och blödde pyttelite i flera dagar, det vara bara som blodblandade flytningar. Men jag kände att något var fel eftersom alla graviditetssymtom försvann. Det började inte blöda ordentligt förrän jag fick behandling i form av den där tabletten man ska ta som stöter ut fostret. Sen tog det 4 månader att bli gravid igen vilket tyvärr också ledde till missfall, och sedan blev jag gravid igen direkt efter det och är nu i vecka 32.

• Soffen

Jag tror att jag blödde i tre veckor, men sen kom ÄL igång direkt igen. Jag använde ägglossningsstickor sen trots att jag är ganska regelbunden eftersom jag kände att jag förlorat så många månader och inte ville lämna något åt slumpen. Det kan vara ett tips.

Mitt första missfall var ett såkallat uteblivet missfall så fostren (det var tvillingar) hade dött redan i vecka 5, men livmodern hade fortsatt att växa ändå och kroppen visade alla tecken på en graviditet. Det var nog därför jag blödde så lite.

Lycka till med bebisverkstan, förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid för dig att bli gravid igen!

Svar på tråden Missfall? Hur mycket blöder man?