Äta 1450 kcal per dag, kommer jag gå upp?
Jag har nyligen lyckats gå ner drygt 15 kilo. Viktnedgången började hälsosamt med träning och nyttig mat men övergick till ingen träning och alldeles för lite kcal per dag. Ibland var jag nog nere på 400-700 kcal per dag.
Jag går ju fortfarande ner i vikt, men tanken var ju inte att jag skulle svälta mig utan jag vill gå ner på ett hälsosammare sätt. Anledningen till att det blivit så lite kcal är att jag blitt mer och mer besatt av att inte äta onyttigt och då vi vart iväg mycket i sommar har jag inte kunnat kontrolera maten och därför hoppat över mycket.
Nu vill jag öka så jag hamnar på en hälsosammare nivå men jag vågar heller inte öka för mycket på en gång för då känns det som om jag kommer gå upp direkt eftersom kroppen vant sig vid väldigt lite?
Har gjort ett schema...vad tycker ni? Kommer jag att öka för mycket i vikt av detta eller känns det lagom? jag kommer att träna 3 gånger i veckan....vill ju helst gå ner några kilo till!
Frukost: Grov macka med smör och kokt skinka, 1 ägg med kaviar, 1 dl yoghurt, 1 kopp kaffe
Mellanmål: Smoothie
Lunch: Färdigrätt
Mellanmål: smoothie
Middag: Hemlagad nyttig mat
Summa: 1450 Kcal.