• Anonym (vestibuliten)

Liten dildo/vibrator?

Jag har problem med vestibulit och kan inte ha vaginalt samlag eftersom det gör för ont. Jag skulle vilja ha en liten dildo/vibrator för att kunna vänja nervändarna i slidan vid beröring. Tänkte smörja den med massor av glidmedel och ta det extremt försiktigt.
    Men alla "leksaker" ser så himla stora och skrämmande ut! Jag vill ha som en liten liten stav typ. Några tips?

• Svar på tråden Liten dildo/vibrator?
  • Anonym (haft vestibulit)

Ta en som är tänkt för analt bruk, de brukar vara mycket smalare än de till vaginalt sex. En annan bra sak är också vibrerande ägg (sådana där man kan ställa in hur snabbt de ska vibrera och höja eftersom). Det ska du inte sticka in utan hålla mot öppningen väldigt försiktigt, sedan kanske sätta på lite lite vibration... lite mer etc så att området vänjer sig. Vid vestibulit så brukar ju det göra ondast just vid öppningen.

• Lis Alm

Välj en i slät hårdplast, för det är det materialet som glider enklast tillsammans med glidmedel.
    Här är några förslag:
    lustjakt.se/Produkt/neon_slim_yellow.aspx   
    (smal)

lustjakt.se/Produkt/ladyfinger_purple.aspx
    finns även i färgerna: vit, svart, silver

Här är också ett kanonbra glidmedel ifall du inte har testat det, för det kan vara lika svårt att hitta ett glidmedel som inte bränner som eld..
    lustjakt.se/Produkt/eros_woman_100ml.aspx

Det är mina förslag. mindre och smalare hårdplaststavar var det bästa för mig. Ladyfinger är även bra att använda vid klitorisstimulans pga "läppstifts"-formen.
    Hoppas att det går bra. Jag har själv lidit av samma problem, men idag är det helt borta (så behåll hoppet)
    Lycka till!

Har du sett denna sidan?
    vestibulit.se/

• Anonym (vestibuliten)

Tusen tack för era tips! Det blir en ladyfinger och ett ägg från lustjakt.

Svar på tråden Liten dildo/vibrator?