• miss Starcastle

villervalla vinterkläder?

Har börjat jakten på vinterkläder. Har två olika som jag funderar över. Den ena är Lindex fix tvådelade rosa och så har en nykomling kommit upp för mig. Har varit och klämt på Villervallas tvådelade vinterkläder idag. De är otroligt mjuka, men hur bra är dem? Är de varma och håller de vätan borta? Någon som hade dem förra året och kan berätta för och nackdelar med dem. 

• Svar på tråden villervalla vinterkläder?
  • cloudberry79

Vi hade jackan förra året, tillsammans med ett par turkosa täckbyxor från Kappahl. Jag tycker inte den passar som enda vinterplagg, dels klarar den inte att hålla vätan borta och dels är den ganska speciell i materialet, tror inte den klarar så mycket nötning. För oss var den dock toppen, eftersom vi bara använde den som finjacka, att ha när vi gick och handlade eller åkte och hälsade på bekanta, aldrig för utelek i princip.

If you love me - please don't feed me!
  • miss Starcastle

Det låter ju inget vidare. Tycker många av de andra är så styva och hårda så det var annorlunda att känna någon som var så mjuk, men det verkar ju som man får betala priset då med att den inte håller vätan borta. 

• mandie

Villervalla har ändrat sítt ytskikt på vinterkläderna i år. Och är numera tåligare mot vind/vatten. De lovar inte vattentätt men har en vattenpelare på 1500 (ska vara 2000 för att räknas som tätt)

Vi hade VV i tvådelat förrå året. Håller med om att de  inte räckte som enda ytterkläder, men har man som vi två uppsättningar (tvådelat + overall) så funkar de fint.  

• Virrpirr

Skulle hellre satsa på nåt annat märke med mer funktionskläder.. Tror säkert att de kommer satsa mer och mer på funktionskläder (för det är ju stor efterfrågan på det), men i år tror skulle jag hellre satsa på nåt annat märke : Didriksons, PoP, Molo etc..

• Pirr80

Hade vinterjackan förra året till en 1.5 åring. Men aldrig för utelek utan som tidigare skrivit. I bilen, i vagnen, osv osv. Var jätte nöjd med jackan till en sån liten eftersom att den var mjuk och varm. Men till ett lite äldre barn som leker ute och sliter på kläderna skulle jag inte ha valt den jackan.

Svar på tråden villervalla vinterkläder?