• MME

Pojknamn på "M"???

Hej!

Vi har bestämt oss för att då både jag och min sambo har namn som börjar på M så ska vi försöka ge våra barn namn som börjar på M...blir ju mysigt när alla har samma initialer...efter att vi gift oss vill säga...

Med tjejnamn har vi inte haft några problem...och blir det en liten tjej så får hon nog heta Meja...men hur gör man med killnamn på M?? Vill ha något speciellt...alltså inte ex Magnus, Markus osv...är det någon som har några bra förslag??

Tack på förhand/MME ( i v 29)

• Svar på tråden Pojknamn på "M"???
  • cicia

Jag tycker om Max/Maximilian.

• Monia

Jag har en Mike och en Melwin. Tycker att Majus är fint.

• viki

Mario, Martin, Mikael, Morten, Moses....

• ljungfruljung

varför inte Melker? Supercoolt :)

• Mallemus

Hmmm jag gillar ett sådant klassiskt 70-tals namn som Mats.

Melker tycker jag också är ett toppennamn!

• Idun

Jag tycker att Mandus är fint. Och så har det samma betydelse som Amanda, alltså "värd att älska" eller "älskvärd".

• Gravilda

Det finaste namet i världen - MALTE såklart!

• Linn i Stockholm

Malcolm tycker jag är coolt!

• Hannahs mamma

Matias!!!

Som min kille heter!!!

En rätt sorglig historia bakom hans stavning dock.

Hans mamma var alkolist, och var full då hon skickade in papprerna om namnet och glömde det extra T...

• Fröken Julie

Hörde en som döpt sin son till Moltas, först tyckte jag det var helknasigt men nu tycker jag det är riktigt sött...

• Phantera

Finns många Mattias som stavar med ett t och ett h...alltså Mathias...den stavningen gillar jag!

• MME

Hej å tack för alla jättebra förslag...blev förvånad att det finns så många killnamn på "M"!!

För vår del kommer nog bumlingen att heta Melwin om det blir en kille...å Meja om det blir en tjej!

Ha det jättebra/MME

• tille

Letade efter pojknamn på M och hamnade på den här länken,
    trots att det är länge sedan det skrevs.

Är lite nyfiken vad ni valde för namn då vi sjä'lva har
    en melvin, en meja och en än så lände namnlös pojkbäbis.

Kram Mia

Svar på tråden Pojknamn på "M"???