• daimstrut

Tips angående Pognae bärsele!

Hej!

Har just köpt min första ergonomiska bärsele till min son på tre mån som är ganska stor. Han verkar trivas, men jag hade problem att få selen att sitta skönt, fick ont i axlarna trots höftbandet tyckte jag + att spännet där axelbanden går över i remmar hamnade precis under min armhåla så att det skavde. Sitter mycket bättre på min sambo. Men, nu ikväll testade jag att korsa axelbanden, och vilken skillnad Ser lite klumpigare ut och är lite knöligare att få i bebis men ack så skönt! Ville bara tipsa andra nybörjare om detta i en tråd.

Annars tycker jag selen är snygg och verkar välgjord. Fick med en extra ryggplatta, en midjeväska för mobil eller nycklar och ett par långstrumpor till bebisens ben. Köpte den på ebay direkt från Korea då den inte säljs här i Norge. Fick den till ett riktigt bra pris också, endast 420 riksdaler inkl frakt, kolla in länken om ni är intresserade.
    www.ebay.com/itm/New-POGNAE-Baby-Carrier-infant-toddler-25-Color-Choice-/160538076736

• Svar på tråden Tips angående Pognae bärsele!
  • kixan

Åh, nu blir ju tom jag sugen! Zebra! Eller Dark Venice! Och vilket bra pris! Får man med huvudstödet då också?

A -03, F -05, V -10
  • sanakan

Ja det verkar ju så, när man tittar på varje färg där så är ju ett huvudstöd med...

Jag klickade att jag ville köpa en "navy" men nu när jag ska betala med Paypal så funkar det inte. Blir galen!
    Paypal krånglar alltid för mig när det är ett viktigt köp på gång...
    Har ändrat regionspärren på mitt kort så att det ska funka...
    Jag har ju klickat att jag vill köpa så nu är jag förpliktigad till köpet, men betalningen funkar ej... Suck.
    Får testa imorgon :)

• daimstrut

Ja ni får med huvudstöd, liten väska och benvärmare. Nu när lillen har blivit större sitter selen bra på mig utan att korsa axelbanden! Jag längtar till han kan sitta på ryggen. Är grymt nöjd så jag kan verkligen rekommendera ett köp. Vädringsluckan är också toppen och finns inte på andra modeller.

• sanakan

Låter bra! Jag hoppas den kommer passa på mig, jag är ju rätt kort... Men som sagt, ingen jättesumma om det skulle bli fel för min längd. Jag hoppas kunna betala min imorgon... Frustrerande att det inte gick ikväll :)

• daimstrut

Den är ju utvecklad för koreanskor och de är ju inte så långa så den borde passa

• Flickan och kråkan
    sanakan skrev 2011-11-07 21:15:11 följande:
    Låter bra! Jag hoppas den kommer passa på mig, jag är ju rätt kort... Men som sagt, ingen jättesumma om det skulle bli fel för min längd. Jag hoppas kunna betala min imorgon... Frustrerande att det inte gick ikväll :)

Jag har testat den. Jag är liten på alla håll och kanter - 160 cm och 47 kilo. Passade kanonfint. Har testat väldigt många. Gillade den skarpt även om den inte fungerar lika bra till barn som blivit så stora som mina .
  • sanakan

Vad bra! Ska bara fixa mitt problem med Paypal så jag kan beställa en :)
    Svårt att välja färg. Jag tycker marinblå eller vinröd var finast tror jag.

• Kina79

Jag bestämde mig för ca 2 v sedan för att beställa en VIA svenska hemsidan. Men sen hjälpte en kompis mig att beställa den från det kinesiska blocket. Vi bör i Kina sedan en månad tillbaka. Har nu haft selen i ca 1 v och den är helt underbar. Och kostade mig 200 kr inkl frakt.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • sanakan

Vad bra! Blev verkligen till superpris för din del då, även om 463 som det skulle bli för mig också är vettigt. Åhhh måste fixa nytt visakort till paypalkontot snarast så att jag hinner få hem den snart!

På de svenska hemsidorna jag hittat den på, verkar den kosta 999 kronor, eller har jag fel?

Svar på tråden Tips angående Pognae bärsele!