• Glad i hågen

När börjar ert barn använda deodorant..?

Blev lite tagen på sängen när jag häromdan insåg att vår 6-åring luktade svett! Har över huvud taget inte tänkt på att dom kan göra det redan... Korkat kanske, men ändå... Det känns tidigt att börja med rollon, men samtidigt räcker det att hon springer och blir svettig på sexårs för att det ska börja lukta, även om hon är ren och har rena kläder.
    Hur gör ni och vad tycker ni är vettigt?

• Svar på tråden När börjar ert barn använda deodorant..?
  • SysterPralin

Jag har inga barn, men minns att jag själv började med deo när jag var 10-11 år när jag första gången kände själv att jag luktade svett.

• 010306

Här har dem inte börjat än & då är äldsta snart 10 år.. gissar att de kommer bli nånstans i 10-12 års åldern. Aldrig känt nån luktig svett från dem ännu.

• JWM

sonen på 9 år luktar o vill ha deo

• ullehj

dottern fick började så smått när hon var 7, började lukta svett ofta, så då köpte jag en som hon började använda. Lika dant för hennes kompis i samma ålder. 
    luktar de svett så är det ju dags, men precis som du var jag helt oförberedd.  

• Lotta m Tova

Min tjej har fått börja nu i sommar hon är 8,5 år, vi har börjat tvätta under armarna dom dagar hon inte duschar.

Svar på tråden När börjar ert barn använda deodorant..?