Nickan10 skrev 2011-08-30 15:29:49 följande:
På mina barns fritids är det OK att alla barn (även de som inte har fritidsplats) är inne på fritids innan skolan startar. De håller då till i kapprummet så att de inte stör förskolebarnen och de som ev. äter frukost.... En bra överenskommelse som fungerar jättebra! En förutsättning dessa vintrar då det är 30 minusgrader.....Men om personalen inte tycker att det känns OK att se din dotter stå ensam ute på skolgården, varför låter de henne inte bara komma in och vänta - Var finns hjärtat hos dem undrar jag. Jag skulle aldrig med gott samvete låta ett barn stå ensamt ute på skolgården så länge.........
Det är just det, att de flesta av hennes klasskamrater får gå in och äta frukost medans hon får stå ensam på skolgården, förutom några mycket äldre killar.
Har som sagt var erbjudit mig att hon kan ta med egen frukost, eller att hon bara ska få sitta med, men tydligen är det inte så enkelt. Känns inte bra, men jag vet att personalen diskuterar det här internt just nu, så det kanske har löst sig tills ajg ska hämta på fritids i eftermiddag. Hoppas