Soc tar inte barn från bra föräldrar!!!
Håller med!
Risken är större att barn som eg skulle behöva tas om hand inte får den hjälpen....
Håller med!
Risken är större att barn som eg skulle behöva tas om hand inte får den hjälpen....
Förklara denna då?
Socialtjänstens handläggare har aldrig träffat min dotter som är 20 månader gammal.
SAMTLIGA referenspersoner säger bra saker. 20 instanser har skrivit intyg som är enbart positiva. BVC, Förskolan, Öppna förskolan mfl.
Socialtjänsten skriver i sin egen utredning att "även om ******* på utsidan inte uppvisar några symptom på att fara illa hos sin mamma, så har vi anledning att ändå tro att hon har gjort det".
Jag har aldrig missbrukat. Har inga psykiska sjukdomar, tvärtom har jag utretts hos psykiatrin som konstaterar att jag är fullt frisk, har bra insikt och har en begåvning som ligger över den övre normalzonen. Jag har aldrig misshandlat barnet varken fysiskt eller psykiskt. Och trots detta ansöker man om LVU på min dotter.
Jag är anklagad för att inte kunna älska mitt barn. Hur motbevisar man någonting sånt? Vilken kompetens har socialtjänsten att göra en sådan bedömning utan att ha träffat barnet i fråga?