Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Alla barn är INTE söta.

Nej, mina barn var verkligen inte söta vid födseln. De såg ut som troll. Inga söta penntroll eller snirkliga Hans Arnold-troll utan fula, otäcka, elaka Bauer-troll.

Sen har deras söthet gått i perioder. Min äldsta son är 5 år och påminner mer om en sluskig tonårsgrabb än ett gulligt förskolebarn, men var en bedårande storögd bebis när de elaka trolldragen väl försvunnit. Min yngsta son är snart 3 år och har alltid sett ut som en liten farbror men har rätt fina drag som jag tror kommer att göra sig bra i vuxen ålder. Min dotter är 5 månader och alldeles förtjusande vacker men skelar lite och har öron som får henne att se ut som en vingmutter. :) 

• Rulltrappa

Hyperduttan: Skulle du seriöst tänka så om du födde ut något som såg ut såhär? Han var så ful att vi satt och skrattade åt honom hela kvällen på BB. (Men inte älskar vi honom mindre för det...)

• Rulltrappa
    Natosh skrev 2011-08-31 08:51:17 följande:
    Om det där var en "ful" bebis vill jag se ett exempel på en "söt" bebis?

(För tydlighetens skull tyckte jag alltså att det inte var en ful bebis)

Jag tror inte att andra människor vill att jag lägger ut bilder på deras barn. :) Nu var det här kortet taget när han bara var någon timme gammal och jag ska påpeka att jag tycker att de flesta helt nyfödda barn ser väldigt otäcka ut. Men just han var det konstigaste jag sett. :)
  • Rulltrappa

viseversa skrev 2011-08-31 08:44:31 följande:
    ha ha nej jag tycker inte han var ful. jag log när jag såg bilden. hade velat krama på honom. Lilla trollunge=)

Men det är ju för att man vet att han är liten, mjuk, varm, fjunig, luktar bebis och gör små bebisljud. :) De blir ju inte mindre mysiga för att de ser ut som Toker. :)
  • Rulltrappa

Indianica: Jag blir snarare ganska ledsen och väldigt arg när människor anser att det är artigt att ljuga. Och när man själv kommenterar hur fult ens eget barn är har de mage att rynka på ögonbrynen och protestera.

• Rulltrappa

Indianica: Är man en väldigt översvallande person kanske man kommer undan med att ljuga på det sättet. Jag är en ganska vrång typ och folk skulle garanterat fatta att jag inte menade vad jag sa om jag pratade på det sättet. Förresten förstår jag inte varför man vill höra från någon annan att ens ungar är söta, oavsett de är det eller inte.

• Rulltrappa
    flickan85 skrev 2011-08-31 09:32:35 följande:
    Bebisar ändrar ju utseénde rätt så mycket. (som kanske tur är) Själv tycker jag att man inte kan se att min dotter är samma person om man ser henne idag och bebis bilderna.

Trollungen Elin 1 år

Elin 6 dagar gammal.
    Någon undrade hur en söt bebis ser ut och det här är ett jättefint exempel på "Nyfött Barn Som Ej Ser Superläskigt Ut". Ja, kanske rentav ett sött nyfött barn. Mitt yngsta barn såg inte helt hemskt ut vid 6 dagars ålder men hon var ändå ruggigt lik en hamster. :D
  • Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-08-31 16:18:30 följande:
    Det finns väll bara mer eller mindre söta barn, tycker jag. Men absolut inga fula...!!!
    Kan inte för mitt liv förstå hur man kan tycka ett litet barn är "fult" ?! Vad är fel på er egentligen...

Man är objektiv?
  • Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-08-31 16:37:00 följande:
    Jag kan ta att folk skriver här att dom tycker att vissa barn/bebisar är fula. Men att skriva om sitt eget barn att det är fult, och någon som hade skrivit att dom skrattat åt bebisen, hur fan är man funtad i huvet då!
    Sjukt beteende! 

Får jag fråga hur du själv reagerat om du precis hade fött det fulaste barn du någonsin sett? :)
  • Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-08-31 16:37:00 följande:
    Jag kan ta att folk skriver här att dom tycker att vissa barn/bebisar är fula. Men att skriva om sitt eget barn att det är fult, och någon som hade skrivit att dom skrattat åt bebisen, hur fan är man funtad i huvet då!
    Sjukt beteende! 
    Jag menar, är det friskare att låtsas att man har fött en liten "reklambebis" med symmetriskt ansikte och slät hud? :) Eller bör man inte titta på hur bebisen ser ut överhuvudtaget eftersom det är ytligt?
  • Rulltrappa
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:41:05 följande:
    Jag vet hur JAG hade reagerat. Jag hade varit EXTREMT tacksam över att barnet fanns till överhuvudtaget, att det var friskt och hade alla organ på plats. Finns många som skulle kapat sin högra arm för att få ett barn överhuvudtaget. Som inte förväntar sig att deras nyfödda ska platsa på VOGUE SUPERBEBIS förstasida - ja det är hittepåtidning, jag vet, men antagligen snart ett faktum, om fler resonerar som TS et al.

Vi är väldigt tacksamma över alla våra barn, trots att vissa var så fula att man var tvungen att skratta åt dem vid födseln. Vi älskar dem precis lika mycket. Jag ser inte riktigt vad det ena skulle ha med det andra att göra. Kan man inte se fulhet om man älskar någon och är tacksam över någon?
  • Rulltrappa
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:44:21 följande:
    Men försök fatta - det handlar om utseendefixeringen som sådan. Vare sig bebisen är söt eller ful. Klart man får titta på bebisen, vad tänker du med? Men om det blir till en tävling - min bebis är snyggare/fulare än syrrans (ts skriver ju så) då är det ganska sjukt och def. ytligt som f-n. Anser jag.

Tydligen inte eftersom det är "sjukt beteende" om man råkar notera att ungen är ful.
  • Rulltrappa
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:49:26 följande:
    Men försök fatta nån gång, eller skenar rulltrappan?? Titta får man göra, men börjar man tävla i bebisars ev. snygghet, är det sjukligt. Och vadå notera att ungen är ful? Som om skönhet är en objektiv sanning! Du får väl tycka dina bebisar var fula då, om det är så viktigt för dig att kategorisera ful/snygg, men personligen anser jag att bebisar borde slippa skönhetsfixeringen. Den kommer ifatt dom tids nog ändå...

Nu var det ju inlägg 454 jag vände mig mot i första hand där jag och min man blev anklagade för "sjukt beteende" för att vi råkade få den fulaste unge vi båda sett och tyckte att detta var väldigt underhållande. Detta med åsikten i grunden att nästan alla nyfödda barn ser läskiga ut.
  • Rulltrappa
    Men försök fatta nån gång, eller skenar rulltrappan?? Titta får man göra, men börjar man tävla i bebisars ev. snygghet, är det sjukligt. Och vadå notera att ungen är ful? Som om skönhet är en objektiv sanning! Du får väl tycka dina bebisar var fula då, om det är så viktigt för dig att kategorisera ful/snygg, men personligen anser jag att bebisar borde slippa skönhetsfixeringen. Den kommer ifatt dom tids nog ändå...

Det är inte särskilt viktigt för mig, men jag förstår inte varför det ska vara så fult att vara objektiv.
  • Rulltrappa

Då är det ju minst lika hemskt att kalla sina ungar fina om man nu tycker det.
  • Rulltrappa
    tackförfisken skrev 2011-08-31 22:45:59 följande:
    Många som tycker att nyfödda inte är så söta? Det är ju då Alla är så söta/ vackra:) Dom är ju liksom så nya;)

Nej, de är små, mjuka, luktar gott och gör små mysiga ljud men de ser tametusan inte kloka ut. :)
  • Rulltrappa
    Neblina skrev 2011-09-01 00:11:35 följande:
    Skönheten ligger väl i betraktarens ögon, själv tycker jag alla nyfödda är söta oavsett utseende.
    de är så små och gosiga, förstår inte hur man kan diskutera tjocka ansikten osv, hur skulle man själv se ut om man pressats ur en trång kanal.
    Min son var galet söt som nyfödd, tjock svart hår och väldigt smal och söt, för mig var han det vackraste någonsin och det är väl så alla föräldrar känner... eller borde känna

Just därför att de har pressats ut och blivit lite mosade känns det extra logiskt att de är fula och borde därför göra det än mer rumsrent att erkänna det öppet.
  • Rulltrappa
    Jakkolina skrev 2011-09-01 00:02:24 följande:
    10-12 åringar är förfärligt fula

Ja fy. Och inte blev det bättre för egen del av att jag tjatade till mig en permanent när jag var 11. :D
  • Rulltrappa

Black widowess: Fast i just den här tråden har jag inte sett att så många har lagt några direkta värderingar i hur deras barn ser ut.

Svar på tråden Alla barn är INTE söta.