• mamma till tre busungar

Bra ergonomiska skor för pronerande fot?

Jag har problem att hitta passande skor. Mina fötter är korta och väldigt breda. På längden är de ca 35-36 i storlek men med den bredd de har så är det väldigt svårt att hitta skor.

Därtill pronerar jag kraftigt, alltså går inåt med foten. Mest med vänster fot men även med höger. Jag töjer liksom ut alla mina skor inåt. De blir alldeles sneda för att jag belastar insidan så mycket.

Jag undrar  om någon har några skotips? Helst inte superdyra....

• Svar på tråden Bra ergonomiska skor för pronerande fot?
  • Längtar nr 2

Ledsen att göra dig besviken, men det kan vara svårt hitta bra skor till billig peng. Det du kan kolla upp är att få gjort individuella fotbäddar som man kan ha i olika skor. Sen när du tittar på skor se om de har en lite extra förhöjning(stöd) av sulan på insidan av skon. Prova böja den i mitten oxå för att se om den är mycket lös eller mer stadig. Kan tillägga att även jag pronerar, mest med höger. Jag unnade mig ett par ordentliga waking/jogging och det är som gjutna på foten. Har gjort mig mycket mer aktiv då jag inte får ont i knä och höft längre. Ursäkta stavfel och lycka till

• mamma till tre busungar
    Längtar nr 2 skrev 2011-08-30 22:01:07 följande:
    Ledsen att göra dig besviken, men det kan vara svårt hitta bra skor till billig peng. Det du kan kolla upp är att få gjort individuella fotbäddar som man kan ha i olika skor. Sen när du tittar på skor se om de har en lite extra förhöjning(stöd) av sulan på insidan av skon. Prova böja den i mitten oxå för att se om den är mycket lös eller mer stadig. Kan tillägga att även jag pronerar, mest med höger. Jag unnade mig ett par ordentliga waking/jogging och det är som gjutna på foten. Har gjort mig mycket mer aktiv då jag inte får ont i knä och höft längre. Ursäkta stavfel och lycka till
    Var kan jag hitta lite dyrare skor då? Är beredd att betala kanske 1000-1200 kr.....
  • Längtar nr 2

Kolla upp om det finns liknande löplabb där du bor. Sen kan faktiskt endel sport affärer ha duktig personal. Tex Intersport, du kan även höra med olika medicinska fotterapeuter om de vet av något ställe du kan vända dig. Där jag var får man garanti på skon, så om man använder den och märker av att nä den här var inte riktigt bra. Ja då hade jag kunnat gå tillbaka och byta. Hoppas det går bra för dig att hitta.

Svar på tråden Bra ergonomiska skor för pronerande fot?