• lakritstrollet

Torr hemma men vägrar kissa på dagis

Vår snart 3-åriga tjej blev torr nu i sommar, och har inga problem med att gå på potta/toa hemma, eller när vi är iväg någonstans (på natten har hon ff blöja).
    Nu när dagis har börjat igen, så kissar hon på sig där flera gånger varje dag. Hon vill helt enkelt inte gå på potta eller toa där, hon går med på att sitta en stund om fröknarna säger det men det händer inget, däremot kan det hända direkt efter eller någon annanstans. Så 4-5 ggr per dag kissar hon på sig. Annars funkar dagis bra, hon trivs och har roligt på dagarna.

Är det någon som känner igen sig? Ska man återgå till blöja?? Det känns konstigt eftersom det fungerar så bra hemma.  

Tacksam för tips! 

• Svar på tråden Torr hemma men vägrar kissa på dagis
  • olandstoken

Hon kan väl ha blöja på sig på dagis och att fröken ändå säger till henne att sitta på pottan innan de går ut, äter mat och dyligt (vad de nu har för rutiner). Alltså ha blöja i stället för trosor.

Är det så att hon kissar hela kissen i byxorna eller typ halva och sen resten på pottan? Min son blev blöjfi under sommaren, men på dagis går det åt 2 kalsonger och byxor per dag för att han hinner börja kissa i dom och sen kissar han färdigt på toa. Kommer i princip aldrig kiss i byxorna hemma, men på daigs har han väl helt enkelt inte tid

• Sarita

Jag känner exakt igen det! Min som slutade med blöja hemma förra sommaren när han var 2 år och 3 månader. Funkade utan problem hemma i 5-6 veckor, och närdagis började kissade han på sig dagligen där - men inte hemma. Höll på att bli tokig fast man fattar att det är svårt för dem med omställningen. Det höll i sig två månader ungefär. Då jobbade personalen mycket med det och vi var också med där och försökte få honom att gå på toa åtminstone en gång för att det skulle lossna. Och sen, ja sen lossnade det. Nu har han precis börjat igen efter denna sommaren och det är likadant igen....

Svar på tråden Torr hemma men vägrar kissa på dagis