Kommunal anställd, vad gäller??
Är så jäkla argt, besviken och trött på min chef och jag undrar om hen verkligen kan bete sig på detta sättet. Vissa saker hon gör borde fan vara olagligt!!?
1. Jag har arbetet kommunalt i 6år fast anställd i 5år och hela tiden på samma arbetsplats (arbetar i kök). Där jag trivts mycket bra och också fått mycket beröm ifrån övrig personal för mitt arbete. Förra sommarsen skulle min arbetsplats stängas för ombygnad och jag skulle bli tillfälligt förflyttat tills ombyggnaden var klar.
Gick en vidrae utbildning under tiden jag arbetade som sedan skulle leda till utveckling och att jag sedan skulle komma tillbaka till arbetsplatsen som huvudansvarig efter ombyggnaden. Mitt i detta blev jag iaf gravid och har nu varit föräldraledig sedan årsskiftet. När jag idag talade med min chef och frågade hur hon tänkte nu när min arbetsplats snart ska öppna igen- Så svarade hon mig att hon inte alls var klar med personal biten där ännu. Men att sätta mig där inte alls var aktuellt i nuläget. Blev helt paff, ledsen och matt- La på luren och grät. Känns som om hon spottat mig rakt i ansikten. Känner mig diskriminerad pga av att jag fått barn...
Men ändå inte förvånad då det inte precis är första gången hon bryter löften!! Jag vet att vi ej har anställningstrygghet på själva arbetsplatsen utan bara i enheten. Men kan man verkligen flytta folk hur som helst? Ett muntligt avtal är väl också ett avtal?
2. Vi talade även om att jag skulle vilja börja jobba 1-2dag/vecka såsmåningom. Jag har ju en heltids-fastanställning. Och har ej skrivit på några papper eller änns pratat om hur länge jag ska vara föräldraledig. Då säger hon att det ända jag kan erbjuda är måndagar den och den tiden.. Kna hon bestämma hur som helst hur jag ska jobba? Jag har ju en fast anställning och borde iprincip kunna gå in och börja jobba 100% från imorgon egntligen el?
3. Vis sista löneförhöjningen blev jag återigen väldigt besviken på min chef.. Jag har ju som sagt jobbat länge i företaget och dessutom vidarutbildat mig för att kunna klättra både i karriären och i lönestgen,trodde jag!.. Jag vet att en tjej i vår enhet (dotter till vårt fackombud) som har jobbat kortare tid och ej har utbildning fick högre lönehöjning än mig. När jag ifrågasatte detta- fick jag aldrig några direkta svar. Men är inte alls nöjd utan det känns som korruption!
4. Hon har också haft sin son anställd och han har vid flera tillfällen gått före andra vikarier som arbetat längre och som har bättre utbildning. Rätt?
Åhh listan kan bli lång... Finns så mycket mer hon har gjort, som att anställa dömda pedofiler att arbteta kring barn, snacka skit om andra medarbetare, har aldrig lönesamtal, man får tjata och be om utvecklingssamtal. Tomma löften mm. mm.
Ska vända mig till facket imorgon och se vad dom säger..
Men kanske någon annan där ute som vet mer eller varit i liknande situation??
MORR!!!