Någon som ska börja med Pergotime i september?
Jag har påbörjad en andra kur med Pergotime nu idag..
Vela inte gå vägen förra månaden så nu hoppas vi på denna istället!
Jag har påbörjad en andra kur med Pergotime nu idag..
Vela inte gå vägen förra månaden så nu hoppas vi på denna istället!
nä kör enkel kul även denna månaden, skall träffa läkarn i morgon så får vi se vad som händer..
Mnja inte så mycket, lite illamående och trött mest...
Började första med 1tablett och hann börja på nästa nu innan UL och hade bestämt sedan innan att om jag fick utslag på ÄL testerna skulle vi köra på 1tablett denna omgång med..
Dock inge positiva besked idag på ul, har obefintliga slemhinnor och äggen var alldeles för små för tiden så nästa dos är ökad till 2 tabletter och så UL för att se hur det ser ut och om de behöver höjjas ännu mera... *suck*
Jag är inne på Andra kuren och har ätit mellan mån-fre denna veckan och började äl testa idag.
Svaaagt, svaaagt utslag, men jag vet ju att jag har ägg nu iom UL jag var på i onsdags.
Men räknar inte med att det tar sig denna gången iom att jag knappt hade några slemhinnor och äggen var alldeles för små mot för vad dom skulle behöva vara..
Fast under kan ju ske! Så håller tummarna!
Går ni via landsting eller privat? Någon som har någon mer barn sen innan?
Hoppfull
Jag tempar inte, och äter inge tillskott men ska börja med folsyra bara jag får arselet ur och köpa det, läkaren sa till om att jag skulle göra det nu oxå..
och att gubben gärna fick käka tillskott med Zink för att förbättra mängden sperma och så.
Sexar man varje dag så blir spermie kvalliten och mängden spermier i sädesvätskan mindre så därför man egentligen inte bör sexa varje dag...
Jag har gjort både blodprov och UL, men inget för att kolla om ägglossning verkligen skett som det ska, bara sett ägg på UL...
ska iväg vid nästa mens på dag 10-14 på ytterligare UL för att se hur det går med dubbel dos pergo om det hjälper så jag får nå slemhinnor och äggen växer bättre...
Fame:
Jag har börjat få svag stegring från dag 10 jag men inte fått fullt utslag förrän på dag 15 tror jag det var...
Stegrats ganska många dagar för mig innan jag fått fullt utslag..
Vi pratar inte så mycket om det, men sambon stöttar så gott han kan iaf
Har beställt hem folsyra till mig och Zink till honom idag för att kanske ev förbättra chanserna lite..
Inte nån vidare hög stregring på ÄL test ännu så vi hoppas på i morgon eller efter fredag för jag jobbar natt på torsdag!
Hur länge har ni försökt innan ni börja med pergo nu?
Vi försökte 3år med första och lyckades sen precis innan vi skulle börja utredning, och har försökt med syskon i 2år i aug i år.
Vi får 6 försökt nu med pergo via landstinget och därefter måste vi vända oss privat för mer hjälp om vi vill ha det och det inte har tagit sig...
Vi skulle egentligen inte gå hjälp via landstinget, jag sökte gyn för mensproblem och då vela dom lösa det med att skriva ut p.piller åt mig men då kom vi ju in på att vi försöker få syskon och på den vägen hamnade vi till att börja med pergo.
Helt gratis är det inte, varje läkarbesök kostar som vanligt VC besök med läkare 100kr, provtagning 50kr, pillerna 81kr/förp Annars så har jag haft tur att träffa en bra läkare för att vara via landstinget!
Vi har inte planerat att ställa oss i kö för IVF vi har inte riktigt råd med det just nu och vi vet ju att vi kan få barn iom att vi har en gemensam sedan innan...
Jag fick suuuuper ont förra månaden, minns inte hur länge efter tabletterna men kanske 2-2½v efter...
Brösten spände, tjejmagen värkte så jag nästan grät.. kändes som världens hemskaste mensvärk fast utan mens.. gick över på några dagar....
Annars har jag bara blivit rejält trött av tabletterna.
Vi ska köra på dubbelkur från nästa mens oxå, fick inte tillräckligt bra resultat nu på enkel kur så...
Gud vad jag hoppas att det tagit sig denna gången nu... är så otålig! haha