• Anonym (Nån stryper mig)

Har något konstigt i halsen, vad kan det vara?

Har haft något konstigt ont i halsen och strupen sedan kanske 2 veckor tillbaka. Det känns när jag sväljer, det känns även hela tiden. Den sista veckan har det blivit värre jag måste hela tiden dricka eller äta något för att liksom inte känna av det. Det känns som någon satt sina händer över hela halsen fram och trycker så jag ska kvävas. Det är absolut inget vanligt halsont utan det är liksom längre ner och ligger som en slöja över hela halsen fram. Ringde till min doktor i måndags men de hade ingen tid till mig förrän NÄSTA torsdag och det hela har blivit sämre sen i måndags. Igår kväll så värkte det så jag höll på att bli galen....någon som känner igen detta, jag tror ju givetvis det värsta...strupcancer, struma...att jag måste operera något..usch är livrädd...tog tempen igårkväll för jag kände mig varm..den var 38 så det var ju lite feber.

Hoppas någon här kan säga vad det kanske kan vara....har googlat fram och tillbaka och jag vet varken ut eller in nu...

• Svar på tråden Har något konstigt i halsen, vad kan det vara?
    Anonym (Nån stryper mig) skrev 2011-08-31 08:59:42 följande:

Har haft något konstigt ont i halsen och strupen sedan kanske 2 veckor tillbaka. Det känns när jag sväljer, det känns även hela tiden. Den sista veckan har det blivit värre jag måste hela tiden dricka eller äta något för att liksom inte känna av det. Det känns som någon satt sina händer över hela halsen fram och trycker så jag ska kvävas. Det är absolut inget vanligt halsont utan det är liksom längre ner och ligger som en slöja över hela halsen fram. Ringde till min doktor i måndags men de hade ingen tid till mig förrän NÄSTA torsdag och det hela har blivit sämre sen i måndags. Igår kväll så värkte det så jag höll på att bli galen....någon som känner igen detta, jag tror ju givetvis det värsta...strupcancer, struma...att jag måste operera något..usch är livrädd...tog tempen igårkväll för jag kände mig varm..den var 38 så det var ju lite feber.

Hoppas någon här kan säga vad det kanske kan vara....har googlat fram och tillbaka och jag vet varken ut eller in nu...

Ska bara tillägga också att ångest är det inte, för det har jag också och vet var det är. Kan dock säga att jag sedan Mars månad haft det enormt jobbigt med det ena eländet efter det andra, suck jag tänker så det knakar ifall kanske kroppen gjort så all tappad energi av allt hemskt som hänt mig lagt sig runt halsen...ja jag vet det låter helknäppt :(
  • Philippa

Ring och begär en tid akut eftersom det har blivit värre.....

• killenkott

Måste fråga:Har du haft problem med magsyran? Dvs sura uppstötningar? Jag har det,oftast på natten då jag ej märker det. Iaf blir det dom ett ärr i strupen av magsaften och det i sin tur kan ge en klumpkänsla. Jag har gjort rtg

• killenkott

Skit app. Halvs inlägget försvann. Iaf köp Losec alt omeprasol,ät 2v. Om det går över få är det pga av magsyran.

• killenkott

Jag har haft det problemet och medecinen hjälpte mig. Finns en ovanlig bakterie som även jan sätta sig i halsen(syns ej),den missade 5st olika dr, på mig. Tills jag fick komma till önh.

• killenkott

Sistnämnda gjorde mig hes,och tappade stundtals rösten. Hade rejält ont(anv både ipren

killenkott skrev 2011-08-31 09:07:03 följande:
    Måste fråga:Har du haft problem med magsyran? Dvs sura uppstötningar? Jag har det,oftast på natten då jag ej märker det. Iaf blir det dom ett ärr i strupen av magsaften och det i sin tur kan ge en klumpkänsla. Jag har gjort rtg
    Har haft magsår och sånt 1993 så detta känns inte som det. Detta känns inte som något jag tidigare haft tyvärr.
    killenkott skrev 2011-08-31 09:12:29 följande:
    Sistnämnda gjorde mig hes,och tappade stundtals rösten. Hade rejält ont(anv både ipren
    Jo sen igår så har min röst blivit konstig...
    Philippa skrev 2011-08-31 09:03:11 följande:
    Ring och begär en tid akut eftersom det har blivit värre.....
    Japp, har ringt nu igen och jag fick en tid halv 2 idag....jag är livrädd
Svar på tråden Har något konstigt i halsen, vad kan det vara?