Inlägg från: Husis |Visa alla inlägg
  • Husis

God doesn´t make mistakes

Grymt bra!

• Husis

Jag är troende.

Och jag tror att Gud väljer ut vilka familjer dessa speciella  barn ska få komma till!

• Husis
    Kattdamen skrev 2011-08-31 12:56:06 följande:
    Nej, de som redan är födda blir inte ifrågasatta av det.

Sen är det inte en mänsklig rättighet att inte bli ifrågasatt. Man kommer alltid bli ifrågasatt, oavsett vilka val man gör i livet.

Att gravida kvinnor erbjuds fosterdiagnostik är inte kränkande för personer som redan är födda.
    Kränkande eller inte, kan bara den avgöra som känner sig utsatt för kränkning.

Jag kan inte säga "Du är inte kränkt av detta." , det är en känsla hos den utsatta.
  • Husis
    Kattdamen skrev 2011-08-31 13:16:50 följande:
    Ah, så då kan jag säga att jag är kränkt av att ni skaffar barn med downs syndrom?

Det är ingen kränkning, för att det ska vara en kränkning måste man var ute för att förödmjuka och såra. Det är inte sjukvården. De är enbart ute för att hjälpa till, och kunna ge upplysningar till de blivande föräldrarna. Sjukvården ger föräldrarna möjlighet att se om deras blivande barn har downs syndrom. Vad föräldrarna gör med den informationen är upp till dem.
    Man kan bli mycket kränkt av saker som någon säger eller gör, utan att de har en aning om det.

Om du bli kränkt av att någon föder ett barn med DS, tycker jag låter konstigt, men det kan bara du avgöra. På vilket sätt skulle du känna dig kränkt av det? 
  • Husis
    Kattdamen skrev 2011-08-31 13:39:25 följande:
    Det är inte en kränkning, för att det ska vara en kränkning så måste det vara menat att förödmjuka eller såra från personen som begår handlingen.
    Det är fel!
    Jag kan uppleva kränkande behandling  utan att den som utfört den har en aning om att den kränker mig.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes