Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

nu tycker jag du ska passa dig noga och tänka efter vad du anklagar folk för. det är både korkat och osmakligt att komma dravlande med nazismanklagelser mot folk.
    vad har du för rätt att komma stövlandes och sätta dig över folk du inte känner?

Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:06:19 följande:
    Nu när det finns så är det upp till var och en att göra som dom vill. Det ska respekteras!

Kram
    tydligen inte.
    Ät min sidfot
  • puss

jag undrar, är det fritt att göra som man vill, vilket du skrivit, eller håller man på med nazistisk rasförädling, vilket du också skrivit?

Ät min sidfot
  • puss

tycker det verkar jävligt osmakligt hur du gör dig viktig på din dotters bekostnad.
    bloggar du inte om dina andra barn?
    eller har du din dotter som en "kolla-på-mig-jag-är-så-speciell-grej?

Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:17:41 följande:
    Jag anklagar inte folk utan gjorde en liten liknelse bara... Jag går inte på personer utan det samhället erbjuder folk.

Jag har rätt att tycka att ett erbjudande om selektiv fosterdiagnostik är fel.
    korkad och osmaklig liknelse.
    vad säger du om folk skulle börja göra liknelser om din dotter?
    du har ingen rätt att döma andras val.
    Ät min sidfot
  • puss
    Pinje skrev 2011-08-31 14:20:07 följande:
    Är ni medvetna om att denna tråd ligger under barn/funktionshinder? Det är inte under debatt!

Puss, du går extremt hårt fram med snack om "nazistisk rasförädling" och "jävligt osmakligt", mycket otrevlig läsning i denna tråd som ursprungligen handlade om en sång.
    det ts som gör den jämförelsen i sina länkar, inte jag. jag reagerar starkt för att jag tycker att det är en oerhört osmaklig jämförelse som ts gör.
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:20:44 följande:
    Mina andra ungar är inte utsatta för rädsla och fördomar.. Men Hanna är det.

Jag vill berätta för alla..plus för dig.. att Barn med Downs syndrom inte är naturkatastofer..

Jodå.. mina andra ungar förekommer i bloggen.. och mycket annat. =)
    du KAN göra det mindre anklagande och dömande.
    du kan berätta om dina barn utan att dra paraleller till nazismen, det kan de flesta föräldrar.
    Ät min sidfot
  • puss
    Pinje skrev 2011-08-31 14:20:07 följande:
    Är ni medvetna om att denna tråd ligger under barn/funktionshinder? Det är inte under debatt!

Puss, du går extremt hårt fram med snack om "nazistisk rasförädling" och "jävligt osmakligt", mycket otrevlig läsning i denna tråd som ursprungligen handlade om en sång.
    hoppa inte på mig föränn du kollat ts länkar.
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:27:13 följande:
    Om jag tycker så så säger jag det.. att det liknar lite den rasförädling som Nazismen höll på med. Nu länkar de jag hit i mitt inlägg-- www.expressen.se/nyheter/1.2501633/manga-dans...

"Sista DS barnet kan födas i Danmark om 20 år". Det var där jag fick vibbar till Nazismen och judeutrotningen..

Kanske lite hårt... man så kände jag.
    visst, ta dig den fätten du att döma andra. det blir bra det. samtidigt som du gnäller om att ditt barn utsätts för "okunskap och fördomar".

vad har du själv  för kunskap om vad som ligger bakom andra människors val?
    Ät min sidfot
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:29:03 följande:
    Vet du hur det är att leva med funktionshinder själv ts?
    ja, det är gulligt!!
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes