Roisin Dubh skrev 2011-09-01 17:03:41 följande:
Ok. Och så långt är jag helt med i din åsikt.
Men jag tycker som sagt det ska råda samma villkor åt alla håll. Inga individer (oavsett de är personligt utpekade eller inte) trivs med att känna sig bespottade.
Det finns personer här i tråden (inte jag dock) som är dessa föräldrar som tagit beslut om abort av foster med DS. Dessa individer finns på riktigt. Det är dessa individer som har suttit där med valet och tagit ett beslut. Jag tycker inte det är rätt att de ska behöva känna att samhället (ja även TS tillhör samhället) dömer ut dem som nazister för att de tagit detta personliga beslut. Vilket blir konsekvensen om man uttrycker sig som TS gjort i en del inlägg.
En rätt viktig poäng här tycker jag. Man kan diskutera en fråga på ett generellt plan men samtidigt finns det individer som är direkt berörda av vad diskussionen handlar om, oavsett om det handlar om att vara förälder till ett barn med ds eller att vara den som valt att göra abort på grund av ds. Det är därför jag menar att det är viktigt att tänka på vad man säger, vilket såklart gäller åt båda håll.