God doesn´t make mistakes
Endast 30% av alla med min sjukdom kan arbeta. Resten är dömda till ett liv med ekonomiska svårigheter i många fall.
Anti-abortrörelsen Ja till livet vill blanda in biologisk mångfald i det hela. De frågar ArtDatabanken, där min man jobbar: "Hur skulle Artdatabanken vilja etikettera hotet mot människofoster med diagnosen Downs?"
För övrigt finner jag din rubrik något provocerande, även fast jag inte är gudstroende. Om det du skriver i rubriken stämmer så innebär det att Gud skulle vara en förbannad sadist. Det är provocerande att någon på allvar kan referera till en allsmäktig sadist på ett sätt som att det skulle vara någon mening med sjukdomar och mutationer som innebär svårt lidande för människor. Det tyder i mina ögon på en osmaklig människosyn.
Det finns egentligen mycket jag skulle vilja säga i den här frågan men jag har inte möjlighet att skriva ner allt detta just nu... Vill dock säga att det blev en rätt tråkig ton från flera håll i den här tråden som egentligen bara var tänkt för att förmedla en sångs budskap. Debatt är bra men man kanske bör tänka både en och två gånger innan man går på så hårt, särskilt när tråden ligger där den gör.