Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

God doesn´t make mistakes

Jakkolina skrev 2011-08-31 22:02:04 följande:
    Men det är inte okunskap att inte önska sig ett barn med ds eller att välja bort ett sådant barn om man kan välja.

Dom kommer dock alltid att behöva ha hjälp av ett när runtomkring för att allt ska fungera.

Självklart älskar man sina ungar oavsett handikapp när dom väl finns,men man får inte glömma att ds är ett stort funktionshinder med mängder av problem!
    Fast man kan ju välja att se problemen, eller att se möjligheterna, som med allting i livet...

Om man utgår från att något är ett stort problem så blir det ju oftast det också, ett ännu större problem än vad det behövde vara...
  • amalie79
    HälläBällä skrev 2011-08-31 22:39:02 följande:
    Så allt handlar om inställning?

Nej, kanske inte, men väldigt mycket gör ju det. Väljer man att se sitt barn som ett stort funktionshinder med mängder av problem så har man ju liksom satt gränsen innan man ens testat. Tänker man så är ju chansen större att det blir så, än om man väljer att se det som en utmaning, som en möjlighet att lära sig saker man inte skulle lärt sig annars.

Jag har förmånen att få vara med i en liten flickas liv, en flicka med DS, för det är ju det vi pratar om, och jag ser en liten flicka som fullkomligen exploderar i sin utveckling. Är det någon som lärt mig någonting om livet så är det hon.

Jag är ingen abort/KUB/NUPPmotståndare, utan var och en ska göra det som känns bäst för dem. Men för mig personligen är DS ingenting jag inte skulle klara av.

Svar på tråden God doesn´t make mistakes