Inlägg från: Bamhi |Visa alla inlägg
  • Bamhi

God doesn´t make mistakes

Jag håller med dig TS. Knepigt att många inte kan se skillnaden mellan att göra abort för att man inte kan eller vill ha barn just då, och att göra abort för att man inte vill ha just det barnet.

Det förvånar mig att Sverige som har en stor ambition och bra lagstiftning för att de med funktonsnedsättning ska leva ett bra liv samtidigt tillåter gravida att "kvaliltetssäkra" innehållet i magen. Om fostret inte är som den gravida vill så får hon ta bort det. Jag förstår de som vill förbereda sig, och som vill ta reda på det mesta om barnet innan det kommer ut. Men detta kan man då erbjuda efter vecka18- 20 så att abort inte är aktuellt.

• Bamhi
    Jakkolina skrev 2011-09-01 21:33:48 följande:
    Barnets skick intresserar inte dig.huuuuu vad hemskt,så om barnet har svårt hjärtfel och får utstå många operationer eller om den lider av den där hudsjukdomen som jag glömt namnet på där dom tappar all hud så fort man rör dom,ett liv i pina o smärta och väldigt kort.

Men du vill så gärna ha barn att barnets lidande kommer i andra hand här!

Oj som du överdriver! Tycker att detta inlägg är riktigt pinsamt och symboliserar hur dåliga människor är på att debattera här inne.

Person 1 skriver att hon inte bryr sig om ifall det barn hon bär i magen inte skulle födas helt perfekt, och vips så har person 2 dragit det till att person 1  är helt desperat att få ett barn så att hon inte bryr sig om ifall barnet skulle ha sådana svåra skador eller defekter att barnet skulle plågas och ha olidliga smärtor och förfärliga ångestattacker och allt skulle vara helt förfärligt.. Pinsamt som sagt!
  • Bamhi
    Modgun skrev 2011-09-02 05:44:51 följande:
    TS. varför är det ok att abortera friska foster då?
    Jag vet inte vad TS kommer svara men jag tror att många tycker så här:

Abort är lagligt utifrån det perspektiv att en kvinna inte ska behöva genomgå en graviditet och en förlossning och bli mamma om HON inte klarar detta. Det handlar inte om fostret utan om kvinnan som är gravid. Man ser till hennes situation.  

Samhället vill alltså inte tvinga någon att bli mor mot sin vilja. Men har man gjort valet att få barn så kan man inte välja vilket barn man får. 

Jag tror att många kan acceptera att någon gör abort då personen är i en situation där denne inte klarar av att ta hand om ett barn, men man har svårare att acceptera att någon gör en abort för att personen inte vill ha just DET barnet.  

Svar på tråden God doesn´t make mistakes