Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

God doesn´t make mistakes

Nej din dotter och barn med DS är inga misstag men att gud inte gör några misstag tycker jag inte, om han nu finns.
    Har en son som föddes med ett hjärt fel och var tvungen att genom gå en hjärt operation när han var 1½ år om inte det var ett misstag så var det jäkligt elakt  av gud att låta min lilla älskling gå igenom något så tungt när han var så liten....sen har han gett mig mer än vad en människa ska behöva gå egenom de senaste åren, så jag hoppas verkligen att han begår en massa misstag om han nu finns....inte för att vara otrevlig men det är så jag känner Drömmer

• vampyria2

Jag kan tycka att det är fantastiskt att dessa barn får födas till föräldrar som vill ha dem och kan ge dem en bra framtid, just därför är det helt rätt att de som känner att de inte klarar av det/vill inte kan välja abort...alla barn bör få födas älskade och efterlängtade, att du TS sen tycker att detta var gudsgåva till dig får ju stå för dig och dina åsikter men du måste kunna förstå att andra inte känner samma sak.

Har själv barn med funktigonshinder och skulle lätt ändra på det om jag fick chansen, jag vill att mina ungar ska få chansen att leva ett vanligt liv och inte ett där de hela tiden måste kämpa hårt för att ta sig fram och få leva som alla andra. Jag skulle göra vad som helst för att mina ungar skulle få vakna upp i morgon och slippa sina funktionshinder.
    naturligtvis så vill jag ha mina barn nu när de är här men helt ärligt jag är inte så jäkla säker på att jag inte hade valt abort om jag hade fått reda på vilka funktionshinder de skulle drabbas av...nu är jag lyckligast i världen för att de finns så dra inga dumma åsikter i det jag skriver nu.

• vampyria2
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:50:03 följande:
    Jag förstår faktiskt. Men det är ändå ett faktum att föräldrar ges möjlighet till att kvalitetssäkra sitt barn..

Är man säker på att barnet som sen kommer är av en "bra kvalité"

Ska man tillåta samma test för neuropsykiatriska funktionshinder?? (om det fanns)

Vem säger att DS personer inte lever ett bra liv trots sitt DS?? Tror faktiskt dom lever ibland ett mycket bättre liv än vi sk normala.
    Mina barn har just neuropsykiatriska funktionshinder och jag skulle absolut tycka att det var en bra ide om man kunde se det så tidigt som möjligt för att föräldar skulle kunna välja. Det är extremt tufft att leva med barn med dessa diagnoser, mina har trippeldiagnoser och ibalnd har jag kännt att jag inte orkar en enda sekund till och då är jag ändå en som är väldigt stark och klarar väldigt mycket. Jag tror att om någon annan skulle ha varit i mina skor som inte var lika stark så skulle det kunna sluta olyckligt, då hade jag föredragit att denne kunde välja bort ett barn med dessa funktionshinder....jag vet ärligt talat inte om vilket val jag själv hade gjort, älskar mina ungar och vill aldrig vara utan dem, vill jag påpeka igen
Svar på tråden God doesn´t make mistakes