Leilaz skrev 2011-09-01 09:23:37 följande:
Och vad kännetecknar "bra kvalité" på ett barn då? Det undrar jag? Barn kan få och ha alla möjliga slags problem och störningar som inte syns på ett test...vad gör man åt det då? Ska man ha ihjäl ungen i efterhand då för det inte blev som man ville...
Som min mans syster som fick navelsträngen runt halsen när hon föddes och fick en hjärnskada som gör att hon sitter i rullstol, har fel på tal- och rörelsecentrat. Ser alltså CP-skadad ut men är helt klar i huvudet...tror ni inte hans föräldrar har haft det mycket svårt med henne trots att hon alltså inte har något "fel" i huvudet utan bara kroppsligt???
Och vem är det som säger att ALLA kommer abortera bara för att barnet har DS eller nån annan störning? Är det självisk att INTE göra abort då? Ett barn med DS eller nån annan skada kan vara minst lika älskat som ett friskt barn och ibland kanske till och med mer. Jag kan i alla fall INTE säga med säkerhet att jag skulle gjort abort om jag fått ett sånt besked...
Nä bort med alla föräldrar som misshandlar och vanvårdar sina FRISKA barn istället så kanske vi fick en bättre värld!
Söt flickan är förresten

nä, slå ihjäl barn med handikapp låter väl lite väl magstarkt va?
däremot tycker jag att man får välja själv om man vill ha ett barn med ds eller inte.
jag hade valt att ta bort det, mycket pga att jag skulle vilja att mitt barn skulle få vara frisk.