Inlägg från: HeidiiD |Visa alla inlägg
  • HeidiiD

God doesn´t make mistakes

Jag måste bara tillägga att du har en underbart söt liten tjej!! 
    ..och låten riktigt skär i hjärtat.

• HeidiiD
    Jakkolina skrev 2011-09-01 13:24:37 följande:
    Men är inte alla barn underbart söta!??
    Det har jag väl inte sagt att dom inte är, eller ?! 

Ursäkta mig för att jag bara såg denna härliga bild på ts dotter och tillade att jag tyckte att hon var underbart söt! 

Vad gjorde så ont i dig att du var tvungen att yttra dig ? För jag inte nämde ditt barn ? Så du menar att alla barn som är söta när dom är små blir fula som vuxna då eller vadå? (Lika dum fråga som du ställde mig)  
  • HeidiiD
    Boll skrev 2011-09-01 13:31:16 följande:
    Jag undrar verkligen om någon skulle vilja att jag tvingades föda ett barn med DS trots att jag inte ville. Jag är inte stolt över det, men när jag ser barn med DS mår jag illa, jag blir äcklad. Samma med vuxna. Jag kan inte se dem som människor, jag kan inte respektera dem, jag skulle inte älska barnet och jag, som själv har ett funktionshinder, skulle inte klara av att ta hand om barnet särskilt bra.

Är det inte en bra sak att jag då kan göra fostervattensprov och ta bort ett barn med DS om jag skulle bära på ett sådant? Tror ni verkligen att ett barn med DS skulle bli lyckligt med mig som mamma? En mamma som inte älskar det, som tycker att barnet är äckligt och som inte kan ge det vad det behöver. Är det att tänka på barnens bästa?
    Nej tror jag verkligen inte och jag hoppas aldrig du någonsin får ett barn! Du verkar vara en riktigt hemsk människa.
  • HeidiiD
    Jakkolina skrev 2011-09-01 13:34:03 följande:
    Känns lite som att folk tror att ts behöver höra det som tröst...jag tycker alla ungar är söta oavsett handikapp eller inte.

Mitt barn har du väl aldrig sett,hon är lika söt som alla andra,men alla lägger inte in bilder på sina barn och som du vet så finns bara den bilden här just för att hon har ds och inget annat.

Det låter lite som att ni säger "jo ts men hon är söt ändå" det är väl inte det som det handlar om,utan att ts tycker att folk med vett o vilje ska föda fler ds barn till världen!
    Ja men snälla du! Jag hade inte ens yttrat mig ifall jag inte tyckt det och jag läste inte tråden utan lyssnade endast på låten och såg bilden. Jag vill inte trösta någon ? Varför ? Hanna är väl lika mycket barn som ett friskt barn ? Finns inget och trösta ? Hon är en stolt mamma till en underbar tjej trots ds eller ej. 
  • HeidiiD
    Jakkolina skrev 2011-09-01 13:42:22 följande:
    Ingen som har ifrågasatt om hon är en lycklig mamma!
    alltså du verkar ju helt jävla fläng i huvudet. Du bara MÅSTE kommentera vartenda ord, ordagrant! 
    Endast för att jag påpekade att hon hade ett söt dotter.  
  • HeidiiD
    Boll skrev 2011-09-01 13:46:14 följande:
    Jag är inte en hemsk människa. Jag har begränsningar och svårigheter, jag har själv ett funktionshinder som gör vissa saker svåra. Bland annat empati, att förstå och ta hand om andra med kraftiga avvikelser från mig själv. Jag är fantastiskt bra med normala barn och med barn som har vissa avvikelser, däremot är jag inte bra med alla människor och heller inte med alla barn. Mitt funktionshinder gör det omöjligt för mig att ta hand om ett barn med DS. Så du tycker inte att jag ska få barn? På vilket sätt är det inte rasbiologiskt? Ska människor som jag inte få finnas? Vi ska inte få föröka oss? Jag är alltså värd mindre än någon med DS? Hur går det ihop?

Jag säger nämligen inte att människor med DS inte förtjänar att leva eller att de har mindre värde än jag. Jag säger att jag inte skulle bli en bra mamma till ett barn med DS.
    Så du menar att folk med DS är mindre värda ? Nej jag tycker inte att människor som du ska få barn! Säg inte att det beror på att du inte skulle "orka" ett barn med just DS för just precis satt du och predikade om hur äcklad du blir utav barn/vuxna med DS, men sånna som äcklar mig det är du! Menar du då att dom är äckliga för att dom har ds ? men dom är ju också människor, med hjärta och känslor! Du får mig att kräkas!!!
  • HeidiiD
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:11:24 följande:
    Det är inte alls vad hon skriver. Hon berättar att just hon reagerar på den avvikelsen och hon är medveten om att hon inte ska föda barn med det syndromet.
    och du kan inte läsa ? Tidigare inlägg skriver hon hur hon äcklar sig utav människor med DS! 
Svar på tråden God doesn´t make mistakes