Inlägg från: Frosk |Visa alla inlägg
  • Frosk

God doesn´t make mistakes

Boll skrev 2011-09-01 13:31:16 följande:
    Jag undrar verkligen om någon skulle vilja att jag tvingades föda ett barn med DS trots att jag inte ville. Jag är inte stolt över det, men när jag ser barn med DS mår jag illa, jag blir äcklad. Samma med vuxna. Jag kan inte se dem som människor, jag kan inte respektera dem, jag skulle inte älska barnet och jag, som själv har ett funktionshinder, skulle inte klara av att ta hand om barnet särskilt bra.

Är det inte en bra sak att jag då kan göra fostervattensprov och ta bort ett barn med DS om jag skulle bära på ett sådant? Tror ni verkligen att ett barn med DS skulle bli lyckligt med mig som mamma? En mamma som inte älskar det, som tycker att barnet är äckligt och som inte kan ge det vad det behöver. Är det att tänka på barnens bästa?
    Finns det verkligen människor som du? Skrämmande! Antagligen bör du inte skaffa barn över huvudtaget eftersom det inte finns några garantier för att få ett friskt barn.

Om du mår illa av att se ett barn med ds, så kanske du behöver bearbeta något... jobba lite med dig själv?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes