Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

God doesn´t make mistakes

Vem är det som sagt att bara för att någon föds med missbildning så har gud gjort ett misstag?

Det är väl tack vare hur mamman har valt att leva, eller om det blivit något fel i generna...

Jag vet att Gud finns...

• bad gyal
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:21:04 följande:
    Hmmmm...ska mamman ta skulden för missbildningar?
    Herregud det är väl självklart att hur mamman har levt under graviditeten påverkar hur barnet blir!

Tex ska man äta mycket folsyra under dom första tre månaderna, inte röka cigaretter eller ta medicin, så varför skulle mamman inte ta skulden för barnets missbildningar?! 
  • bad gyal
    puss skrev 2011-09-01 14:23:13 följande:
    kanske det, men är rejält oduglig i såna fall.
    eller rent ond.
    Alla som tror på Gud lever i frid och blir lyckliga. Det spelar ingen roll om du inte har mat för dagen, du är lycklig ändå...
  • bad gyal
    puss skrev 2011-09-01 14:23:13 följande:
    kanske det, men är rejält oduglig i såna fall.
    eller rent ond.
    Tänker du dig att det är Guds fel att människor krigar? Eller är Gud ond bara för att du har valt att knulla runt utan kondom och får sjukdomar? Är Gud ond för att du har valt att leva fel så du blir sjuk?

Jag är väldigt intresserad av att höra dina svar. 
  • bad gyal
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:27:28 följande:
    Det ska jag meddela Afrikas Horns befolkning. De är olyckliga i onödan.
    Självklart. Du har inte berest och har sett olika kulturer?

Hur kommer det sig att människor i Sverige som har allt men inte Gud blir olyckliga och begår självmord, medan dom  på Jamaica där alla inte har allting men Gud, är så mycket lyckligare?
  • bad gyal
    puss skrev 2011-09-01 14:26:46 följande:
    alla som tror på gud lever inte i frid, faktiskt. det händer att religion orsakar en viss osämja.
    Vänta, tänk dig att du och jag bor grannar, Vi är båda ateister. vi börjar bråka för jag tycker du beter dig fel. Då börjar vi bråka för att?

Medan en kristen och en muslim bor grannar och då börjar dom bråka, men då är det enligt dig religionernas fel? 
  • bad gyal
    puss skrev 2011-09-01 14:32:11 följande:

alltså, vet du om att tråkiga saker händer även folk som tror på gud? de lever inte alls i frid.

de drabbas av svält, orkaner, översvämningar och pest och kolera.

tror du att de inte bryr sig? att det lever i frid mitt i helvetet?

Självklart händer tråkiga saker dom som tror på Gud oxå. Bara för att du tror på Gud förflyttas du inte från den här världen :P..

Men dom som tror på Gud klarar sig igenom svårigheter way better... Det är självklart egentligen, eftersom att dom med positiv inställning klarar sig igenom svårigheter bättre, det har till och med forskare sett..

Så jag tycker att det är ganska ointelligent att tro att bara för att du tror på jultomten har du rätt medan jag som tror på gud har fel. Att du har rätt och jag har fel.

Min 60-åriga far sa till mig alla blir saliga på sin tro.

Det är sant, spelar det någon roll vad du tror på? 
  • bad gyal
    puss skrev 2011-09-01 14:35:32 följande:
    är det så enligt mig? var 17 får du det ifrån?
    Nej men jag frågade dig eftersom att du sa att dom som tror på Gud också bråkar...
Svar på tråden God doesn´t make mistakes