Inlägg från: Balahir |Visa alla inlägg
  • Balahir

God doesn´t make mistakes

Bonanza skrev 2011-08-31 20:30:31 följande:
    TS - om din dotter som vuxen anklagar dig för att hon föddes, hur kommer du känna då? Om hon sörjer att hon aldrig får ha barn, aldrig ett "riktigt" jobb eller universitetsutbildning. Säg att hon märkbart lider av sitt hjärtfel eller bara tycker att hennes liv är jobbigt.

Hur ställer du dig till den risken? Jag förstår självklart att DU inte ser några problem med hennes DS, och hon är ju så liten själv än. Men om hon inte trivs med sitt liv som vuxen? Har du någonsin reflekterat över det?

• Balahir

TS - om din dotter som vuxen anklagar dig för att hon föddes, hur kommer du känna då? Om hon sörjer att hon aldrig får ha barn, aldrig ett "riktigt" jobb eller universitetsutbildning. Säg att hon märkbart lider av sitt hjärtfel eller bara tycker att hennes liv är jobbigt.

Hur ställer du dig till den risken? Jag förstår självklart att DU inte ser några problem med hennes DS, och hon är ju så liten själv än. Men om hon inte trivs med sitt liv som vuxen? Har du någonsin reflekterat över det?

• Balahir
    FrökenUmami skrev 2011-09-01 21:01:10 följande:
    Jag kan absolut se en koppling till möjligheten att som förälder mötas av den frågan oavsett om barnet har ett funktionshinder eller inte.
    Det är rätt många föräldrar som fått den frågan i samband med att deras barn drabbats av t.ex en depression och det är tyvärr inget som en universitetsutbildning råder bot på.
    Så hur skulle du bemöta den frågan om du gud förbjude fick den av ditt barn?
    med att du kan göra nästan allt du vill.
    vilket en ds-människa inte kan. tex. hur många ds-poliser finns det?
  • Balahir
    mammatill5 skrev 2011-09-01 21:07:37 följande:
    Ja du.. risken finns att dom normala också anklagar sina föräldrar. Men oftast så lever dessa människor här och nu.. och det underlättar nog enormt.. Dom sk normala lever ju i princip överallt men inte i nuet.. Haha

Men jag tror inte min dotter kommer att anklaga mig. Men hon kommer säkerligen bli förtvivlad och undra förtvivlat om dom sk normala ger henne det tufft. Reta.. Mobba,.. utesluta..osv osv..

Då är det inte hennes DS som är problemet utan dom sk normalas inkompetens.
    risken finns, absolut.

så om hon vill bli polis (vilket hon säkert inte får bli) och inte klarar intagningsprovet så är det för att polisens intagningsprov är inkopetenta?
  • Balahir
    FrökenUmami skrev 2011-09-01 21:06:39 följande:
    Hur intressant är det hur många ds poliser det finns Balahir?
    Det intressanta är att livskriser kan drabba alla oavsett funktionshinder eller avsaknaden av det.
    Att få svaret du kan göra vad du vill är inte adekvat om den situationen uppstår.
    för att vill en vanlig människa bli polis så kan man, om man ger sig fan på't, säkert bli det. det kan inte en ds-are.
    ja, vad har det med framtidsplaner som INTE går för att man har ett handikapp?
  • Balahir
    mammatill5 skrev 2011-09-01 21:20:50 följande:
    Alla sk normala kan inte heller bli poliser hur gärna dom än vill.. Inte pilot heller.. kärnfysiker... inte lärare.. inte det och det..

Men om hennes dröm kanske är att jobba i ett stall. Hanna älskar ju hästar.. Hon är så Hästtokig som en tjej bara kan bli. Så är det ingen omöjlighet.. Eller i en affär.. Ja, det finns en uppsjö av möjligheter för henne.

Det är bara att förklara, som för vem som helst, att vissa yrken går bara inte.
    och det är säkert svårare för en ds-are att få ovanliga yrken än för normala. har jag rätt eller fel?
  • Balahir
    mammatill5 skrev 2011-09-01 21:30:31 följande:
    Ja men är det just det man ska sträva efter.. Ett ovanligt jobb.
    det är väl vad man ska sträva efter om man VILL ha ett?
    vem tror du har det lättast att få sitt drömjobb? en vanlig människa eller en ds-are?
  • Balahir
    mammatill5 skrev 2011-09-01 21:37:48 följande:
    Vet du.. jag tror hon kommer att få sitt drömjobb faktiskt lättare än dom sk normala.. Japp, det tror jag.
    Hon kommer säkerligen inte ha orealistiska drömmar. Hon kommer att sikta mot stjärnorna på sitt sätt.
    jag har inte orealistiska drömmar, det har väl inte dom flesta normala heller.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes