Inlägg från: klocka |Visa alla inlägg
  • klocka

God doesn´t make mistakes

Nu blir jag fundersam – är TS samma person som var i Aftonbladet (eller Expressen, och därefter även diskuterade(s) i en tråd här) för några sommar sedan och beklagade sig över att hon inte ens hade råd att åka och bada; för att de var tvungna att ta bussen till badet några kilometer bort (minns ej exakt, men ej långt), för hennes barn hade funktionshinder och kunde inte gå och inte hjälpa henne att bära badkläderna; de kunde inte äta medhavd matsäck för det ville barnen inte ha utan de var tvungna att köpa pommes frites (!) till dem, de kunde inte ta med medhavd dricka, för det ville barnen heller inte ha; och de var tvungna att få åtminstone två köpta glassar var för annars var det synd om dem?

Det går inte ihop med denna tråd där TS vill få allt att låta som att det inte är några problem/annorlunda på något sätt i världen att ha barn med detta funktionshinder.

• klocka

Haha, min läsförståelse är det inget fel på, men jag lade tydligen inte alla detaljer på minnet - så intressant är du trots allt inte (jag ser att  du även i andra trådar kommeterar folks läsförståelse få fort de ifrågasätter dig eller har en annan uppfattning - det verkar inte så konstruktivt)!

Men jag hittade ett gammalt inlägg där du skrev att det skulle ha blivit för tungt att bära mat, kläder etc dit. Där ser det också ut som att du kan gå - nu hävdar du att det är du som inte kan gå dit.

Det är ju av mindre betydelse, men det du berättar om dina omständigheter verkar förändras lite efter det syfte du vill uppnå. Nu vill du förmedla att det är obetydligt annorlunda att ha ett barn med funktionshinder och att det är hemskt att folk väljer bort dem; då skriver du det. På andra ställen betonar du att det är besvärligare på en del sätt.

Icke desto mindre önskar jag dig lycka till, förstås!

Svar på tråden God doesn´t make mistakes