Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-09-01 17:57:19 följande:
    Jag vill hålla alla enskilda personers val utanför diskussionen. Men varför tar du ner till nivån?
    Det är kanske lättare att få gehör för sina åsikter om man ger exempel på en specifik individs val. Är det ett sådan tänk du kör??

Man kan tex diskutera om det finns några ekonomiska fördelar, vinster, besparingar, för samhället att ha screening av foster? Med åtföljande selektiv abort.

På 70 talet i USA så kom man fram till att man kunde spara nästan 18 miljarder dollar med att använda abortinriktad fosterdiagnostik mot Downs syndrom..

En frågeställning: Finns det några som helst indikationer att vi är på väg dit??

Det är bla på den nivån jag vill hålla diskussionen.. Inte hos den enskilda personen.
    Fast själv drar du ju in din dotter = en enstaka individ, i diskussionen. Det blir lite märkligt när du sedan inte tillåter den andra sidan att tala om enstaka individer?

Till syvende och sist är det ju enstaka individers val om abort frågan om screening handlar om, eller hur? Samhällets syn är ju summan av alla individers syn, kan man säga.
  • giftgrodan
    mammatill5 skrev 2011-09-03 23:04:12 följande:
    Men du! jag har i otal inlägg och svar svarat på det. Ett tips är ju att du läser vad jag skriver så slipper du bli dissad av mig i framtiden. har ingen lust längre att svara på 500 frågor om samma sak i tråden.

Men gör det för dig nu..

1. jag vill inte prata om kvinnans personliga val. ( fast det har blivit så ibland av att folk frågar)
    2. Min frågeställning här i tråden är. Kränker testerna dom redan födda DS personerna?
    3. Jag lägger inga värderinga huruvida du kränker. Du gör ditt bästa utifrån det som finns just nu.
    4. Kom ihåg detta nu.
    men du. Du återkommer till att du inte vill tala om kvinnans personliga val - ok. Men DU talar ju i DIN tur om enstaka personer med DS?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes