Inlägg från: Fyrbarnsmorsa |Visa alla inlägg
  • Fyrbarnsmorsa

God doesn´t make mistakes

Kattdamen skrev 2011-09-02 16:08:17 följande:
    Det är inte på grund av fördomar och rädsla de flesta gör abort i dessa situationer.
    Exakt.
    Personligen gjorde jag pga åldern moderkaksprov med mitt sista barn,gjorde det för att vi skulle ha valt att avbryta graviditeten om det visade på tex ds.Det valet gjorde vi av motsatsen till fördomar och rädsla!
    Vi hade redan 3 barn som behövde oss vi var 38 år båda två och dessutom har jag jobbat med barn med olika funktionshinder och vet hur mycket jobb det kan vara.Så man kan faktiskt välja abort av andra orsaker.
  • Fyrbarnsmorsa

Har en väninna som har en son med ds.Hon ska ha barn nu vilken dag som helst  och har gjort alla tester som går att göra och hade bestämt sig för att göra abort om det visade sig vara ds.Hon älskar ju inte sin son mindre för det men anser inte att dom skulle orka med ett till barn med samma behov eller mer.Anser du då att hon kränker sin son som känner så?Hon skulle ju inte vilja vara utan sin son ändå men har önskat några ggr att han inte skulle ha haft ds.Är det fel av henne då?

• Fyrbarnsmorsa
    Fyrbarnsmorsa skrev 2011-09-02 21:04:32 följande:
    Har en väninna som har en son med ds.Hon ska ha barn nu vilken dag som helst  och har gjort alla tester som går att göra och hade bestämt sig för att göra abort om det visade sig vara ds.Hon älskar ju inte sin son mindre för det men anser inte att dom skulle orka med ett till barn med samma behov eller mer.Anser du då att hon kränker sin son som känner så?Hon skulle ju inte vilja vara utan sin son ändå men har önskat några ggr att han inte skulle ha haft ds.Är det fel av henne då?
    Jag citerar mig själv då jag gärna vill höra hur du tänker kring detta
  • Fyrbarnsmorsa

Jag som trodde du svarat på mina frågor.

• Fyrbarnsmorsa

Ok,undrar eftersom jag hitills inte träffat en enda förälder med ds barn som skulle vilja genomgå samma igen,trots att dom älskar sina barn.

• Fyrbarnsmorsa
    anne h skrev 2011-09-06 21:10:37 följande:
    Hur kan du ens tänka tanken att utsätta ditt eget barn för en sådan framtid? DU VET att du bär på detta ärftliga och du blir medvetet gravid. HUR smart är det? Ättestupa, kanske? Ja, för din son, innan han hinner kosta samhället en massa pengar... 
  • Fyrbarnsmorsa
    Sarah f skrev 2011-09-06 22:19:55 följande:
    Hur kan du skriva något så vidrigt? Rikta tillbaka en kanske hårt formulerad tanke mot en persons barn?

Dig ska man inte lyssna på i alla fall, nu vet vi det.  
Svar på tråden God doesn´t make mistakes