Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

liag skrev 2011-09-01 23:24:08 följande:

Har ofta undrat varför du är så aggressiv i dina inlägg här på FL och då ofta när det avser det som har med DS att göra (läser inte så många andra trådar i och för sig här på FL så du kan ju skriva lika i andra trådar så klart).
    De flesta trådar där DS tas upp så är du med och skriver och då också med väldigt hårda och tråkiga inlägg.
    Jag undrar:

Tycker du illa om personer med DS?

Tycker du illa om föräldrar till barn/ungdomar/vuxna med DS.
    Eller är du endast bara ute efter att få folk upprörda med dina inlägg?    

va fan är det för skitprat? jag har ALDRIG varit med i en ds-tråd förut. visa mig vilka trådar du menar eller så får du klämma fram att du tar fel på person. det kan hända.

inte ens i denna tråd har jag fakstiskt diskuterat ds, utan svarare det jävligt osmakliga i att ts drar paraleller till nazism och rasförädling.
    jag gillar INTE dina anklagelser, det är inget jag står för, så visa mig vilka trådar du menar eller tänk efter och inse att du blandar ihop mig med nån annan.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-01 23:24:08 följande:

Har ofta undrat varför du är så aggressiv i dina inlägg här på FL och då ofta när det avser det som har med DS att göra (läser inte så många andra trådar i och för sig här på FL så du kan ju skriva lika i andra trådar så klart).
    De flesta trådar där DS tas upp så är du med och skriver och då också med väldigt hårda och tråkiga inlägg.
    Jag undrar:

Tycker du illa om personer med DS?

Tycker du illa om föräldrar till barn/ungdomar/vuxna med DS.
    Eller är du endast bara ute efter att få folk upprörda med dina inlägg?    

fö vet du ingenting om mig, mina barn eller min familj i övrigt. så knip ihop med dina attacker.
    Ät min sidfot
  • puss
    puss skrev 2011-09-02 07:30:06 följande:
    va fan är det för skitprat? jag har ALDRIG varit med i en ds-tråd förut. visa mig vilka trådar du menar eller så får du klämma fram att du tar fel på person. det kan hända.

inte ens i denna tråd har jag fakstiskt diskuterat ds, utan svarare det jävligt osmakliga i att ts drar paraleller till nazism och rasförädling.
    jag gillar INTE dina anklagelser, det är inget jag står för, så visa mig vilka trådar du menar eller tänk efter och inse att du blandar ihop mig med nån annan.
    svar tack.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-02 07:39:52 följande:

Ber om ursäkt att jag har gjort dig så arg. Kan inte vara så roligt så här tidig på morgonen.

Jo jag har sett dig i Ds trådar tidigare och det är därför jag undrade.
    Jag ska när jag får tid leta efter någon och återkomma. Önskar dig i alla fall en trevlig dag fast jag verkar har gjort dig väldigt upprörd.

Min fråga till dig var i alla fall inte skriven för att göra dig arg jag är bara nyfiken och nej jag har ingen aning om vem du är vilka dina barn är och din familj är och jag är inte heller ute efter att få reda på de.

Nu ska jag lämna barn till taxi och själv cykla till jobbet.

vilka ds-trådar är det? visa mig.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-02 07:39:52 följande:

Ber om ursäkt att jag har gjort dig så arg. Kan inte vara så roligt så här tidig på morgonen.

Jo jag har sett dig i Ds trådar tidigare och det är därför jag undrade.
    Jag ska när jag får tid leta efter någon och återkomma. Önskar dig i alla fall en trevlig dag fast jag verkar har gjort dig väldigt upprörd.

Min fråga till dig var i alla fall inte skriven för att göra dig arg jag är bara nyfiken och nej jag har ingen aning om vem du är vilka dina barn är och din familj är och jag är inte heller ute efter att få reda på de.

Nu ska jag lämna barn till taxi och själv cykla till jobbet.

du kommer med jävligt pissiga anklagelser.
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-02 07:47:35 följande:
    Nej, jag hade inte tyckt det. förbättra istället möjligheterna till ett bra liv med resurser och annat.. Förbättra människors attityder över lag.. Kunskap åt folket så minskar fördomarna. Många har ingen aning om hur problematiken ser ut för ett barn med tex ADHD.. Många utomstående och även närstående ser ett barn med ADHD som en odräglig skitunge. Utbilda skolpersonal. Förståelsen är emellanåt undermålig. Det finns också en skamkänsla hos föräldrar. Det är viktigt att jobba bort den.

Jag tycker inte att man ska överhuvudtaget syssla med selektiv avel av våra barn.
    "selektiv avel"? men shit...
    okej, du känner dig kränkt. det är DIN känsla. det har inget med andra människors beslut att göra.
    vissa vill göra abort, andra inte, och inget av dom valen har nåt som helst att göra med vare sig dig eller din dotter.
    sluta upp att ta så illa vid dig av folks val, de angår inte dig.
    folk väljer inte abort för att de hatar din dotter, som du verkar tro.
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-02 07:58:27 följande:
    Orsakerna är många till just sk vanlig abort.
    så är även orsakerna till "selektiv abort".
    Ät min sidfot
  • puss
    FrökenUmami skrev 2011-09-02 08:01:11 följande:
    Fast är det då inte bättre att avbryta en graviditet om man som förälder inser att man tyvärr inte har resurserna att klara av att ta hand om ett barn med ett funktionshinder?
    folk resonerar att då ska man inte skaffa barn alls.
    Ät min sidfot
  • puss
    FrökenUmami skrev 2011-09-02 08:03:21 följande:
    Det är där diskussionen borde ligga!
    Vad kan tänkas komma sedan. Det är det som är det intressanta!
    Inte det att föräldrar väljer att göra abort vid avvikelser i och med att det måste anses vara ett personligt val.
    är du ironisk eller?
    ja, jag är trög. var snäll.
    Ät min sidfot
  • puss
    Grätchen skrev 2011-09-02 08:04:36 följande:
    Hur skulle din framtida drömbild se ut då?
    Man får screena, men man får inte abortera barn med DS?  bBra de barn som har en sämre livskvalité/livslängd än Ds-barn?

Som lider mer än DS-barn?
    varför ska man screena då öht, om man vill ha barn så ska man ju vilja ha ALLA barn.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes