mammatill5 skrev 2011-09-03 18:55:34 följande:
Ältar och är bittra menar du?
Du vill verkligen inte ens förstå..
Här ger jag dig värdefull information hur DS personer fungerar..Du reflekterar inte ens utan hänvisar bara till vad som är viktigt för dig.. Som analysera och begrunda.
Det är en brist hos dom men det lider dom nog inte av.. Det är därför dom lever Här och nu =)
Vad du vill att dom ska göra för att vara fungerande männiiskor i din värld tyder på en Brist hos dig..
Lättast är ju om du inte överför dina "drömmar" andra som DS människor.. Faran finns ju att man överför dom på sina egna barn. Är det inte bättre att man låter ALLA förverkliga sig själva på sina egna villkor. Sina egna drömmar. Att man sen hjälper dom att förverkliga dom. Istället för att "tvinga" barnet att förverkliga ens egna drömmar.
Du vill inte förstå vad jag säger heller. Jag vet hur DS personer fungerar, jag har haft dem i min vardag under relativt lång tid.
Jag ser ett stort värde i att kunna analysera och begrunda. Att älta och vara bitter har mer med personlighet än intellektuell kapacitet att göra.
Att leva Här och Nu låter så fint, men det krävs en arsenal av insatser runt en person som till fullo lever i ögonblicket. Kan man lita på att det alltid finns stöd?
Alla har vi drömmar för våra barn. Jag önskar mina barn lycka och trygghet, även utan mig. Jag förstår att du vill få det att verka som att jag har höga förväntningar på mina barn och att de lever under press och inte kan vara så fria och härliga som dina barn. Du vill gärna polarisera och förstärka motsättningarna i våran bild av verkligheten. Det står dig fritt att göra det.