Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-08-31 14:03:04 följande:
    Att du börjar med små försök till personliga påhopp som att jag borde gå i terapi eller din fråga nu om vilket funktionshinder jag har.. rör mig inte i ryggen.

Jag är stabil i mina åsikter. Jag tror på dom. Är du det i dina??
    Jag undrar vad du har för funktionshinder ja. Du verkar inte tycka att funktionshinder är något problem alls, då undrar jag vilka du lever med? Själv, inte hos någon annan.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:07:55 följande:
    Eller så kan det vara mycket enkelt. Minst krävande jmf med ska normala ungar.
    Det är ju ett barn, inte alla.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:17:41 följande:
    Jag anklagar inte folk utan gjorde en liten liknelse bara... Jag går inte på personer utan det samhället erbjuder folk.

Jag har rätt att tycka att ett erbjudande om selektiv fosterdiagnostik är fel.
    Ska samhället inte erbjuda fosterdiagnostik alls?
  • Kattdamen

Vet du hur det är att leva med funktionshinder själv ts?

• Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:31:15 följande:
    Utveckla gärna varför du ställer frågan..
    Jag undrar om du vet hur det är att leva med ett funktionshinder. Alltså du själv, inte någon runt omkring dig.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:30:00 följande:
    Ja, det finns rädsla.. och då är det allvarligt. Kunskap hjälper för att minska rädslan...
    Man behöver inte vara rädd, eller okunnig för att välja abort med ett foster med ds.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:37:14 följande:
    Varför frågar du det??
    För att jag undrar om du verkligen vet hur det är att leva med ett funktionshinder? Har du några överhuvudtaget?

Eller är den enda kontakten med funktionshinder in dotter?
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:39:58 följande:
    Jag har två barn med funktionshinder. Hanna som har DS är den lättaste av dom.. Det går inte att jämföra. Den andra tillhör dom sk normala.
    Du lever alltså inte själv med funktionshinder. Du vet bara hur det är för andra människor.

Vad är det andra funktionshindret?
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:46:27 följande:
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:41:02 följande:
    Du lever alltså inte själv med funktionshinder. Du vet bara hur det är för andra människor.

Vad är det andra funktionshindret?
    Min son vill inte att jag går ut med det.
    Som är hur gammal?

Din dotter är bara 10 år, det är väldigt ungt för att kunna bestämma att man vill att ens föräldrar går ut med ens funktionshinder och bilder på en. Har du funderat på det?

Okej, du har alltså inga funktionshinder själv. Du vet inte hur det är att leva med ett funktionshinder. Det är inte mysigt och gulligt alla gånger, och du får garanterat inte veta precis hur dina barn mår.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 16:30:11 följande:
    Varför vill du veta ålder??

Jag har beslutat om att det gagnar Hanna att gå ut med att berätta om henne, Det minskar rädslor och fördomar.. Folk får inblick hur en vardag med ett barn ned DS ter sig..

Jag kan ju liksom inte gömma hennes funktionshinder det syns oavsett vad =)

Dom som skapade alla lagar om tester.. Dom kanske visste hur det är att leva med Downs Syndrom? Eller?

Det är inte mysigt och gullig att ha BARN överhuvudtaget alla gånger.. Skitsvettigt ibland.. Man önskar skitungarna en tur till månen och tillbaka =)

Det är samhället som kan ge dom funktionshindrade tuffa tag.. Det är dom som skapar hindren.. Det är folks fördomar som låser utvecklingen.. Inte dom är funktionshindrade.
    Du har beslutat? Din dotter har ingen talan i det hela?

Jag pratar inte om att ha barn, jag pratar om att leva med funktionshinder. Att ha det själv, inte att någon runt omkring har det. Det är inte gulligt, eller mysigt. Det är skitsvårt, och det handlar inte om omgivningen, enbart. Det handlar om så mycket mer.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes