[quote][quote-nick]Jakkolina skrev 2011-09-02 18:52:35 följande:[/quote-nick]
MalinEddie skrev 2011-09-02 18:50:02 följande:
Jag har också arbetat med ungdomar och vuxna med DS och träffat deras föräldrar och känner likadant som du. Jag vet vilka svårigheter det kan innebära för både för barn och föräldrar. Det är inte alltid så rosenskimrande som TS vill få det till.
Det här är så typiskt er här... Ni lägger in era ibland skitkonstiga tolkningar när ni citerar mig. Vissa är av "goddag Yxskaft" typ.. Vissa provocerar medvetet och gör en medveten feltolkning som sen resten går igång på. Här inne får man en grupptillhörighet som man kanske inte har annars.. Infantilt i mitt tycke. Men det är så lätt att sitta bakom en skärm anonymt. (inte alla)
tja.. visste ju hur det kan vara och tar det.
Ok.. svar då..
Rosenskimrande som TS vill få det till.. Så najs..
Tänk om livet med barn vore Rosenskimrande.. Men det är det inte alltid.
Livet med Hanna.. tja.. det går upp och ner som med dom flesta ungarna hemma.
Lite annat nu...
Ska kärleken till ett barn innehålla villkor?
Med selektiv fosterdiagnostik (skitsamma Roisin.. folk förstår) så villkorar man barnets existens i mitt tycke.
Selektiv fosterdiagnostik är en kränkning mot en grupp existerande människor. Givetvis reagerar folk på dom orden.. För om dom tog till sig det så kanske dom måste omvärdera saker hos sig själva.
Givetvis försvarar folk sina egna intressen till sista blodsdroppen.. Dom vill ha Selektiv fosterdiagnostik men om man gav tex mina ord en liten plats i deras hjärtan.. så faller deras egna argument. Man kan bygga upp en arsenal av ursäktande orsaker men det är inte alltid dom håller hos folk när det kommer till kritan...
Min teori alltså =)