Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-08-31 23:55:44 följande:
    Om man inte är frisk nog så ska man nog kanske överväga att inte skaffa barn alls.. Det är tufft att ha barn,
    Åh, du anser alltså att personer med funktionshinder inte ska skaffa barn? Vem är det nu som kör med nazimetoder?
  • Kattdamen
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:29:38 följande:
    Hm. Jag för min del tycker att den här tråden börjar bli lite obehaglig, med inlägg som ditt här ovan. Det insinueras en himla massa märkligheter angående TS intentioner, allt från att hon inte ens har några barn (är ett troll) till ifrågasättande av hur tidigt hon lagar frukost till sina barn - och nu att hon är uppmärksamhetstörstande och att hennes dotters DS passar in på grund av detta. Jag tycker att det är en fullständigt värdelös debatteknik och det tar helt och hållet fokus från sakfrågan, men det kanske är meningen. TS åsikter är ingalunda chockerande, utan är absolut i ropet just nu från alla möjliga håll och kanter. Man behöver inte hålla med henne för fem öre, men att reagera med angrepp på hennes person och - i förlängningen kärleken till hennes dotter - är tamejfan patetiskt. 
    Jag står för det. Är ganska tydligt om man läser alla hennes inlägg och hennes blogg.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:30:15 följande:
    Ehhh?
    Om man inte är frisk nog, så ska man inte skaffa barn.

Alla orkar inte med ett barn med ds, då borde man inte skaffa barn, menar du?
  • Kattdamen
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:32:43 följande:
    Jag tycker att det är synd att diskussionen hamnar där.
    Det är dit ts tar den.
  • Kattdamen
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:32:43 följande:
    Jag tycker att det är synd att diskussionen hamnar där.
    Jag  har försökt förklara för ts att det är inte så lätt att leva själv med ett funktionshinder, vilket som. Men ts bara svarar att hon är lycklig för sitt barn.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:50:03 följande:
    Jag förstår faktiskt. Men det är ändå ett faktum att föräldrar ges möjlighet till att kvalitetssäkra sitt barn..

Är man säker på att barnet som sen kommer är av en "bra kvalité"

Ska man tillåta samma test för neuropsykiatriska funktionshinder?? (om det fanns)

Vem säger att DS personer inte lever ett bra liv trots sitt DS?? Tror faktiskt dom lever ibland ett mycket bättre liv än vi sk normala.
    Självklart ska man tillåta test för neuropsykiatriska funktionshinder. Det vore jättebra, så barn slapp växa upp med det.

Tror inte att man lever ett bättre liv än andra, de är nog som de flesta. Din dotter kanske aldrig kommer berätta för dig hur hon känner dock, eftersom du dömer henne då.
  • Kattdamen
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:53:19 följande:
    Men var har hon vrålat nazist det första hon har gjort? Jag har inte sett dessa inlägg. Däremot känner jag igen tankegångarna i det hon skriver, från andra DS-föräldrar och från en offentlig debatt som tas av alla möjliga experter på ämnet.
    puss skrev 2011-09-01 08:48:50 följande:
    det var inte min fråga.
    Det var en högst retorisk fråga du ställde, där du konstaterade att TS menar att folk ägnar sig åt nazistfasoner. Jag tycker att det är oerhört förenklande. Ja, vad menar du med ditt inlägg?

* Rasförädling ala´ Nazitiden – Brott mot dom mänskliga rättigheterna

Bloggen.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:58:29 följande:
    Ok.. en gång till. Jag sa att "Det här är rasförädling liknande som under Nazitiden"  Japp, jag gjorde den liknelsen för att jag fick vibbar åt det hållet när jag läste om det som sker i Danmark.

Kvalitetssäkra foster är ju en slags rasförädling.. Man tar bort någonting oönskat ur ett samhälle..

Nazityskkarna ville ju inte ha judar.. Handikappade, Homosexuella.. oliktänkande.. osv.. Dom skulle utrotas.
    Viss skillnad att döda levande människor, och göra abort på ett embryo eller foster.
  • Kattdamen
    HeidiiD skrev 2011-09-01 14:08:35 följande:
    Så du menar att folk med DS är mindre värda ? Nej jag tycker inte att människor som du ska få barn! Säg inte att det beror på att du inte skulle "orka" ett barn med just DS för just precis satt du och predikade om hur äcklad du blir utav barn/vuxna med DS, men sånna som äcklar mig det är du! Menar du då att dom är äckliga för att dom har ds ? men dom är ju också människor, med hjärta och känslor! Du får mig att kräkas!!!
    Är inte du lika äcklig då?
  • Kattdamen

Egentligen borde väl alla som inte är från Jamaica aborteras.

Svar på tråden God doesn´t make mistakes