Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

Brünnhilde skrev 2011-09-01 12:43:45 följande:
    Nä - precis! Jag har f.ö. en väninna som jobbar på ett korttidsboende, som får göra just det med fullvuxna, stora, tunga ungdomar med DS... Och hon är inte glad, kan jag säga..!

Intressant också förresten, att så många lämnar bort sina barn till fosterhem eller korttidshem. Korttidshemmen blir f.ö. ofta långtidshem, eftersom föräldrarna försvinner på semester utan att hämta ut barnet och gör sig oanträffbara i flera veckor, och sådana knasiga grejer, har min väninna berättat... Om det vore _så_ idylliskt för alla att ha ett handikappat barn, så skulle ju inga föräldrar göra så.
    inte alls såna "excellent pets", alltså.
    Ät min sidfot
  • puss
    Brünnhilde skrev 2011-09-01 12:46:47 följande:
    I så fall tycker jag precis tvärtom: att abort på grund av (svårare) handikapp (dit man nog får räkna Downs) kan vara OK. Men att det är alldeles förfärligt att fullt friska barn ska förlora livet för att de kommer "i fel fas i karriären", eller för att mamman "inte festat färdigt ännu"... Men jag vill inte ha ett generellt förbud där heller, eftersom det skulle bli fler familjetragedier och mer kriminalitet och sociala problem, om man tvingade ovilliga och alltför unga ensamma mammor att föda.
    ja, det är fullständigt förfärligt.
    men alternativet är oacceptabelt.
    Ät min sidfot
  • puss
    Krumpy skrev 2011-09-01 12:47:12 följande:
    Visst är det så. Att romantisera kring att ha ett handikappat barn, är givetvis att ha en
    starkt färgad åsikt.

Då är det mycket ärligare om de föräldrarna säger "Ja, det är mycket tyngre med vårt
    handikappade barn, än våra icke handikappade barn. Men vi älskar alla lika mycket!"
    Allt annat är djupt självbedrägeri.
    det är på grund av deras egna rädslor och komplex som de hysteriskt vrålar KOLLA JAG ÄLSKAR MITT BARN I ALLA FALL. KOLLA KOLLA KOLLA MMITT BARN ÄR ANNORLINDA OCH DET ÄR SÅÅÅÅ BERIKANDE!!!!!
    Ät min sidfot
  • puss
    Brünnhilde skrev 2011-09-01 12:49:43 följande:
    Nu tycker jag kanske inte att man ska kalla några barn för "pets"... Men visst är det en myt detta, att alla barn som har DS är så positiva och glada och kramiga jämt. De kan sura och bråka de också...
    "excellent pets" är ett bregwpp som förekomit tidigare i tråden.

och att du tycker att man inte ska kalla barn för pets var ju intressant och annorlunda.
    Ät min sidfot
  • puss

TS jag undrar fortfarande över kopplingen.

Ät min sidfot
  • puss
    puss skrev 2011-09-01 12:51:37 följande:
    TS jag undrar fortfarande över kopplingen.
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 12:56:35 följande:
    En sak är i alla fall säkert..

En människa med DS skulle aldrig bete sig som du gör. Dom kan bättre Flört
    din nivå, inte min. du dömer folk efter förmåga, inte jag.

och svaret på min fråga är?
    för att vara nån som utger sig för att vilja informera är du väldigt återhållsam med informationen.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-01 12:57:54 följande:
    Är livet inte värt att leva om man har Downs syndrom?
    är det det?
    Ät min sidfot
  • puss

ts kan du nu bara klargöra vilken kopplingen är, för jag undrar verkligen, så kan vi gå vidare sen.

Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 12:56:35 följande:
    En sak är i alla fall säkert..

En människa med DS skulle aldrig bete sig som du gör. Dom kan bättre Flört
    ja, jag kan tydligen inte bättre, så förklara för mig.
    eller ska du håna mig för att jag inte kan bättre? är det ok? hjälp mig då istället.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes