Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

Frosk skrev 2011-09-01 13:43:16 följande:
    Finns det verkligen människor som du? Skrämmande! Antagligen bör du inte skaffa barn över huvudtaget eftersom det inte finns några garantier för att få ett friskt barn.

Om du mår illa av att se ett barn med ds, så kanske du behöver bearbeta något... jobba lite med dig själv?

hon har ju sagt att hon har en empatistörning.

är det ett handikapp som är ok att förfasa sig över?

Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:16:19 följande:
    Vem är det som sagt att bara för att någon föds med missbildning så har gud gjort ett misstag?

Det är väl tack vare hur mamman har valt att leva, eller om det blivit något fel i generna...

Jag vet att Gud finns...

ja, om mamman väljer att ge barnet syrebist under förlossningen eller så.
    Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:16:19 följande:
    Jag vet att Gud finns...

kanske det, men är rejält oduglig i såna fall.
    eller rent ond.
    Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:24:19 följande:
    Herregud det är väl självklart att hur mamman har levt under graviditeten påverkar hur barnet blir!

Tex ska man äta mycket folsyra under dom första tre månaderna, inte röka cigaretter eller ta medicin, så varför skulle mamman inte ta skulden för barnets missbildningar?! 
    okej.
    Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:25:56 följande:
    Alla som tror på Gud lever i frid och blir lyckliga. Det spelar ingen roll om du inte har mat för dagen, du är lycklig ändå...
    alla som tror på gud lever inte i frid, faktiskt. det händer att religion orsakar en viss osämja.
    Ät min sidfot
  • puss
    Alla som tror på Gud lever i frid och blir lyckliga. Det spelar ingen roll om du inte har mat för dagen, du är lycklig ändå...
    vi har ett rekord.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:27:28 följande:
    Det ska jag meddela Afrikas Horns befolkning. De är olyckliga i onödan.
    ja, ring du! slå riktnummer först bara.
    Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:28:01 följande:
    Tänker du dig att det är Guds fel att människor krigar? Eller är Gud ond bara för att du har valt att knulla runt utan kondom och får sjukdomar? Är Gud ond för att du har valt att leva fel så du blir sjuk?

Jag är väldigt intresserad av att höra dina svar. 
    tänker du dig att alla som tror på gud lever i frid?
    Ät min sidfot
  • puss
    jag bara upprepar......

*stum*
    Ät min sidfot
  • puss

alltså, vet du om att tråkiga saker händer även folk som tror på gud? de lever inte alls i frid.

de drabbas av svält, orkaner, översvämningar och pest och kolera.

tror du att de inte bryr sig? att det lever i frid mitt i helvetet?

Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes