• Pechi

Någon som gjort många IVF och lyckats???

Hej,

Jag är nu inne på ruvardag 2 efter vår 5:e IVF och skulle vilja höra historier från er som gjort många IVF och lyckats. Jag behöver peppning Glad
    Vi är oförklarligt barnlösa men det verkar som att det är min äggkvalitet som spökar. Vi fick vårt första + någonsin under vårt förra IVF men fick tyvärr missfall i v 7.

Kram

• Svar på tråden Någon som gjort många IVF och lyckats???
  • Tröttis

För oss tog det 5 år, 4 ET och 2 FET innan vi fick vårt första plus någonsin. Dottern är nu 1,5 år och jag är nu gravid igen efter plus på vårt första syskon ET. IVF är verkligen ett märkligt lotteri. Det jag hört från mina läkare är att har man lyckats bli gravid så är chansen stor att man lyckas igen. Jag håller alla tummar att ni lyckas! Har du testat Trombyl? Jag bad om det på mina två senaste försök och är övertygad att det påverkade positivt.
    Kramar

• Pechi

Tack Tröttis för din historia, härligt att ni lyckats! Inte bara med 1 utan 2  underverk GladGrattis och hoppas allt går bra med din gravidtet!
    Jag bad läkaren skriva ut Trombyl förra gången då vi fick + och bad honom även göra det denna gång. Kanske är det hjälpen vi behöver....
    Han sa att det inte är standarprocedur för dom men jag tjatade mig till det.
    Ja, IVF karusellen är en riktig bergochdalbana. Vi har försökt sedan 2007 och man vill såååå gärna att denna gång ska lyckas. Skam den som ger sig Solig 

Kram

• Catgodess

Gjorde 4 IVF innan det blev positivt resultat, blev insatt på både Trombyl och Levaxin sista gången och nu sitter jag här med ett tvillingpar på 6 veckor. Vi höll på med IVF och inseminationer totalt i 6,5 år innan det lyckades så skam den som ger sig.

Jag och min man blev också klassade som oförklarligt barnlösa och min man hade dessutom dåligt spermieantal men det var skitskumt för när vi var sista gången på IVFkliniken hade han plötsligt ökat mer än 100% och de var livliga som sjutton. 
    Lycka till TS, jag hoppas verkligen att du får en graviditet som går alla månaderna ut och att du får din efterlängtade bebis. 

• Tröttis
    Pechi skrev 2011-09-01 11:31:27 följande:
    Tack Tröttis för din historia, härligt att ni lyckats! Inte bara med 1 utan 2  underverk GladGrattis och hoppas allt går bra med din gravidtet!
    Jag bad läkaren skriva ut Trombyl förra gången då vi fick + och bad honom även göra det denna gång. Kanske är det hjälpen vi behöver....
    Han sa att det inte är standarprocedur för dom men jag tjatade mig till det.
    Ja, IVF karusellen är en riktig bergochdalbana. Vi har försökt sedan 2007 och man vill såååå gärna att denna gång ska lyckas. Skam den som ger sig Solig 

Kram
    Tack, ja jag kan fortfarande inte fatta att vi till slut lyckades. Att vi sedan blev gravida på vårt första syskonförsök känns helt overkligt. Hade ställt in mig på många försök igen. Ja, Trombyl verkar många läkare vara skeptiska till men som med mycket annat i IVF svängen så är det bara att stå på sig Glad Kramar
  • Pechi

Morgaine: Grattis till tvillingarna!! Nu har du fullt upp kan jag tänka mig Glad Vad gör Levaxin för något? Wow, ökning med 100%, det var inte dåligt! Kanske hade han ändrat livstil, slutat röka (om han nu gjorde det)? Sånt kan ju påverka.
    Min man har som de säger normala spermier om än viss nedsatt rörlighet, men inget som ska påverka (säger de i alla fall). Tror som sagt att det är min äggkvalitet som är dålig. Men hoppas nu att jag har fått ett som ska fastna!
    Tröttis: Ja, som du säger, IVF är verkligen oberäkneligt. Från att ni behövt kämpa till att lyckas på första försöket, underbart! Skrattande 

Kram

• Catgodess
    Pechi skrev 2011-09-01 15:55:15 följande:
    Morgaine: Grattis till tvillingarna!! Nu har du fullt upp kan jag tänka mig Glad Vad gör Levaxin för något? Wow, ökning med 100%, det var inte dåligt! Kanske hade han ändrat livstil, slutat röka (om han nu gjorde det)? Sånt kan ju påverka.
    Min man har som de säger normala spermier om än viss nedsatt rörlighet, men inget som ska påverka (säger de i alla fall). Tror som sagt att det är min äggkvalitet som är dålig. Men hoppas nu att jag har fått ett som ska fastna!
    Tröttis: Ja, som du säger, IVF är verkligen oberäkneligt. Från att ni behövt kämpa till att lyckas på första försöket, underbart! Skrattande 

Kram
    Levaxin reglerar sköldkörtelhormoner, har man lite förhöjda hormoner kan det tydligen också påverka. Faktum är att min man dricker måttligt, snusar och röker gör han inte alls men det han hade gjort var att vitaminboosta som tusan. 
    Tvillingar innebär lite jobb jaGlad 
  • Anemon

Pechi, jag har samma historia som du. Också förhoppningsvis snart igen ruvare för 5:e gången, men med missfall i v 8 på 4:e försöket.
    Vi får hoppas på att trägen vinner Om vi har lyckats få + kan vi ju bli gravida eller hur, och då ska vi nog även kunna vaska fram ett guldägg.
    Jag tror på oss!
    Kram

• Cahela

Jag har gjort nio insättningar. Är oförklarligt barnlös med många ägg och fina resultat på varje IVF men inget plus uppenbarade sig förrän den 9:onde gången. Är nu gravid i vecka 27. Totalt tog det 6,5 år av försök så ge inte upp så länge läkarna inte gör det!

• Pechi

Anemon: Då håller vi tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång! Glad Ja, guldägg blir nog svårt för mig att vaska fram, men hoppas att mitt ägg jag fick tillbaka nu vill fastna i 9 månader. Mina ägg delar sig för fort, fast bättre än att de delar sig för långsamt sa min läkare...
    Lycka till!! Skrattande
    cah: Grattis, 9 hela insättningar, vilken känsla att lyckas! Hopper är det sista som överger en som man säger.

Kram till er alla!

Svar på tråden Någon som gjort många IVF och lyckats???