• Upptagen

Rengöra ugnen?

Har precis rengört ugnen, och det slog mig att jag aldrig har rengjort den sen jag flyttade hit (ett och ett halvt år sen!)! Hur ofta rengör ni ugnen?

När man har gjort rent, ska man sätta på den eller något sånt så att det inte tar smak på maten av medlet sen eller fungerar det ändå? Det står ingenting på medlet...

• Svar på tråden Rengöra ugnen?
  • stanna

Jag brukar använda vanlig såpa. Det står på flaskan hur man gör. Det är ju dessutom inget farligt i såpa...

• Upptagen

fast nu har jag ju redan använt medel...

• stanna

Då skulle jag nog sätta på den en stund för att bränna bort eventuella rester...

• rumpnissen

"Hur" rengör man ugnen?

Det måste jag göra;)

• Storm07

Jag kör med Mr. Muscle, den är suverän! Man sprutar in det i kall ugn på kvällen och torkar bort det med disktrasa på morgonen, -klart och rent!

• Knytets mamma

Jag gör rent ugnen relativt ofta, men det kan ha och göra med att jag har lite städnoja opch dessutom kan se städning av det slaget som avkoppling.
    Brukar skrubba rent med vim/jif och svamp. och torka rent tills det inte blir det minsta spår poå trasan. Har en äldre spis, vissa nyare spisar skall ju vara så att säga självrengörande, vet dock ej om så är fallet.

• lancrox

tror en gång sedan jag flyttade för ett år sedan .hehehe ^skäms^

• Sigrid

Svinto funkar jättebra om något runnit över och fastat i botten.

Kram

• Villes mamma

Använt samma som"Storm", fast det är verkligen inte ofta *skäms* kanske ett par gånger i året bara...

• lycra

använde mr muscle en gång... den rann ut ur ugnen & frät sönder vår korkmatta vid spisen :)

• Villes mamma

lycra---> Ojdå... inte har de nå´nsin runnit ur vår ugn... konstigt..

• lycra

japp... vi gick iväg & kom tillbaka en stund senare & då luktade fy satan :) & så såg vi det på mattan. Men jag ska ändå använda mr muscle i fortsättningen ;)

Svar på tråden Rengöra ugnen?