• Pyssilullan

Bröllop! Vad kan killen ha för färg på Slips skjorta????

Hej!

Vi ska på Bröllop i helgen!

Jag ska ha en beige klänning med en Lila kofta (låter fult, men de är jättefint och det var som ett sett i affären..)
    Nu undrar jag.
    VAD kan killen ha för färg på Skjorta/slips för att matcha mig?
    Har killen aldrig vit skjorta?
    Vilken färg på slips?

• Svar på tråden Bröllop! Vad kan killen ha för färg på Slips skjorta????
  • Tuvis0806

Skjortan ska vara vit och slips kan man nog välja vilken färg som helst nu för tiden (helst inte röd)

• Fruochmamma
    Tuvis0806 skrev 2011-09-01 14:04:45 följande:
    Skjortan ska vara vit och slips kan man nog välja vilken färg som helst nu för tiden (helst inte röd)
    Förutom vit eller svart.

Fluga är ltie roligt annars :) 
    ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Emmi27

Måste man ha vit skjorta på bröllop? Min sambo hade lila skjorta och lila slips, var skitsnyggt =)

• Pyssilullan

Ingen klädkod, men jag själv vill att det ska se SNYGGT ut =) o att vi ska matcha.. men vad för färg på slipsen passar tycker ni?? Om JAG har en Mörk Beigebrun klänning...

Ska han ha ngt liknande då?

• Pyssilullan
    Emmi27 skrev 2011-09-01 14:11:39 följande:
    Måste man ha vit skjorta på bröllop? Min sambo hade lila skjorta och lila slips, var skitsnyggt =)
    Min sambo har en ljuslila skjorta... Kan han ha den?
  • Emmi27
    Pyssilullan skrev 2011-09-01 14:17:31 följande:
    Min sambo har en ljuslila skjorta... Kan han ha den?
    Ja varför inte? Om det inte står nån speciell klädkod så är det ju fritt fram =)

Annars kanske en slips i samma färg som fin klänning skulle passa till en vit skjorta?
    Och en sån där servett i fickan (eller vad det nu är, näsduk eller tygbit haha)
  • SailorGirl
    Tuvis0806 skrev 2011-09-01 14:04:45 följande:
    Jodå, rött går utmärkt. Alla myter om rött på bröllop är just myter.
Svar på tråden Bröllop! Vad kan killen ha för färg på Slips skjorta????