• Anonym (moa)

Lustig flickvän!

Hon är inte intresserad för något seriöst och du verkar lite småtjurig/kontrollerande. Ni låter som min 19-åriga syrra och hennes ohängda pojkvän...

• Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:26:09 följande:
    Men är man inte intresserad för nån så bjuder man väll inte personen på kräftskiva. Om det nu var hennes föräldrar som sa det så kunde hon ju ljugit och sagt till dom att jag inte kunde.
    Ett svepskäl för att hon skulle kunna avleda din misstänksamhet för stunden....kräftskivan blir med största säkerhet inställd.
  • Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:33:12 följande:
    Nej det kommer det inte bli. För några veckor sedan vart jag bjuden på en födesledags kalas och middagar. Hon vill att jag ska sova oss henne varje gång vi ses.
    Ok. Hon är dökär i dig. Vill leva resten av sitt liv med dig, vill föda dina barn. Vill inte vara ifrån dig en sekund. Bra?
  • Anonym (moa)
    Jazza skrev 2011-09-01 17:46:24 följande:
    Här kommer en, kalla den cynisk om du vill, upplevelse av verkligheten från en som befunnit sig i den några år längre (jag menar inte att ålder, per automatik, genererar visdom, men jag har både varit den tjejen och träffat på snubbar som är som hon)

Fundera lite på detta: Det finns de som både vill äta kakan och ha den. De som vill komma när det passar och dra sig undan när det passar. De som kanske inte alltid är villiga att ta konsekvenserna av sitt agerande, i alla lägen, eller tänker på att deras beteende kan såra personen i andra änden. I min värld är det så att om jag och en vän/man/älskare/kollega (you name it) bestämmer att höras en viss dag, för att ev ses den dagen, så hör man av sig. Punkt. Folkvett, respekt och bara normalt jävla hyfs. Andras tid är lika viktig som min och jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag hade låtit någon sitta hemma och vänta på att jag skulle höra av mig, men jag skiter i det, för jag mådde dåligt/orkade inte/hade bättre saker för mig.

Sedan finns det också folk som är ganska fega och inte vågar såra människor genom att göra slut med dem, trots att det sårar mer att dra sig undan. 
    Klockrent.
    Har själv varit den där tjejen och dragit ut på förhållanden jag egentligen inte ville ha...för att jag behövde uppmärksamheten, sällskapet då och då osv.
  • Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:47:51 följande:
    Vad fan ska jag göra då. Ska ringa upp henne och säga till att vi ska ses idag eller vad?
    Du kan inte säga till henne att ni SKA ses. Och även om du ställer henne mot väggen kommer du inte få ut något av det. Hon kommer bedyra sin kärlek till dig, skärpa sig en vecka och sen bli likadan igen.
  • Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:52:06 följande:
    Men vad ska jag göra då?
    Inse att hon inte är intresserad av DIG utan av uppmärksamheten. Dumpa henne och hitta en tjej som är bättre.
  • Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:55:23 följande:
    Vet ju att hon är i stan och kan just nu inte ses. Men det känns som jag vill göra nu är att ringa henne och göra så att vi ses ikväll.
    Hade hon varit intresserad hade du inte behövt "göra så vi ses ikväll". Ser du inte det själv?
  • Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:58:38 följande:
    Jag vet men vad fan ska jag göra. Vill prata ansikte mot ansikte. Ringer jag så kanske hon inte svarar , så kan jag ju ringa hem och se om hon har kommit hem.
    Min spontana tanke är att du inte ville ha råd, du ville ha bekräftelse när du skrev den här tråden. Du kanske helt enkelt behöver bli bränd för att lära sig skilja de bra från de dåliga tjejerna. Och grattis; det är dit du är påväg.
  • Anonym (moa)
    FreddeG skrev 2011-09-01 18:02:10 följande:
    Min spontana tanke är ju den att jag älskar henne otroligt mycket och vill inget hellre än att det ska vara hon och jag. Men vill prata med henne asap. Jag mår kasst nu när man tänker på allt och jag palalr inte vänta tills imorgon.
    Du älskar henne, ja. Men älskar hon dig? Svara inte vad du VILL utan tänkt efter på riktigt.
  • Anonym (moa)

Hur mycket man än älskar någon måste man tänka på sig själv också. Gör det här illa dig så måste du ta vara på dina känslor och sätta stop.
    Säg ett ultimatum om hur du vill ha det för att må bra, kan inte hon ge dig var du behöver så finns det inget annat val än att försöka gå vidare i livet på skilda vägar.

För såhär som hon beter sig idag, vill du leva så resten av ditt liv???

Svar på tråden Lustig flickvän!