• Jazza

Lustig flickvän!

Jag tycker att det låter som att hon inte är jätteintresserad av att ses. Försök hitta annat att fördriva tiden med, en period och se om du mår lite bättre av att inte vänta på att det skall passa henne att ses?

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza

Här kommer en, kalla den cynisk om du vill, upplevelse av verkligheten från en som befunnit sig i den några år längre (jag menar inte att ålder, per automatik, genererar visdom, men jag har både varit den tjejen och träffat på snubbar som är som hon)

Fundera lite på detta: Det finns de som både vill äta kakan och ha den. De som vill komma när det passar och dra sig undan när det passar. De som kanske inte alltid är villiga att ta konsekvenserna av sitt agerande, i alla lägen, eller tänker på att deras beteende kan såra personen i andra änden. I min värld är det så att om jag och en vän/man/älskare/kollega (you name it) bestämmer att höras en viss dag, för att ev ses den dagen, så hör man av sig. Punkt. Folkvett, respekt och bara normalt jävla hyfs. Andras tid är lika viktig som min och jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag hade låtit någon sitta hemma och vänta på att jag skulle höra av mig, men jag skiter i det, för jag mådde dåligt/orkade inte/hade bättre saker för mig.

Sedan finns det också folk som är ganska fega och inte vågar såra människor genom att göra slut med dem, trots att det sårar mer att dra sig undan. 

• Jazza
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:52:06 följande:
    Men vad ska jag göra då?

Du får väl bestämma dig för vad du vill ha ut av relationen? Jag kan väl tycka att när man är lite yngre, utan barn, så måste man kanske inte definiera sig så stenhårt? Det kanske är ok med en relation med lite mer öppna dörrar, så att säga. Så länge ni båda mår bra av det? Å andra sidan, du verkar må dåligt av att hon inte har lika stort behov av dig, som du har av henne, men jag tycker inte att du skall vara lika feg som hon, utan säga, rakt ut: "Jag är kär i dig och vill vara med dig, du gör mig illa, och om du inte kan skärpa dig, så vill jag inte vara tillsammans med dig" alla förtjänar väl en chans att ta sig samman?
  • Jazza
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:56:27 följande:

Men ska jag ringa upp så att vi ses ikväll lr?

Du får väl bestämma dig, först, för vad du vill med er. Sen får du väl ta det när tillfälle ges.
  • Jazza
    FreddeG skrev 2011-09-01 17:59:12 följande:

Varför inte göra så att tillfället sker ikväll?

Jo, visst, om det går, jag säger inget om tid/plats, liksom. Mer att jag tror att det är nyttigt att du definierar för dig själv vad det är du vill ha.
Svar på tråden Lustig flickvän!