Inlägg från: hallencreutz89 |Visa alla inlägg
  • hallencreutz89

Lustig flickvän!

FreddeG skrev 2011-09-01 18:27:39 följande:
    Det jag känner nu är att jag inte bara kan släppa allt och ta upp det imorrn. JAg kommer tänka på detta hela natten. Så vill fan prata med henne idag och prata med henne om allt. Men vet i fan hur jag sak göra.

Vänta tills imorrn, det är alltid bäst att sova på saker så man inte pratar för mycket på impuls. Sen har ju folk uppenbarligen hetsat upp dig här. Vissa människor är dåliga på att höra av sig, säger inte att du inte har rätt att bli rriterad (för det har du), men bara för att hon är dålig på att höra av sig och kanske mår dåligt och inte orkar träffas så betyder inte det att hon är ointresserad eller träffar någon annan. Vissa är såna att de vill vara ensamma när de mår dåligt och att de tycker det är jättejobbigt att ens ringa folk då, alla är olika
  • hallencreutz89
    Anonym (Sorry) skrev 2011-09-01 18:42:24 följande:
    Om man verkligen älskar någon så ringer man faktiskt. Och man vill träffa den personen även när man har skitont i magen (kanske allra mest då, för då vill man ha någon som pysslar om en). 

Men snälla, det är väl olika från person till person. Alla vill inte träffa den man älskar när man har ont i magen. Jag vill inte träffa folk när jag har ont, jag vet att jag ändå bara är lättirriterad när jag har ont tex, det behöver inte ha ett dugg att göra med huruvida hon älskar honom eller inrte
  • hallencreutz89
    alla signaturer upptagna skrev 2011-09-01 20:14:08 följande:
    Åk hem till henne bara Ta med nån present som svepskäl. "Ville bara att du skulle ha den här tidningen så kanske du mår lite bättre"

Fast det är ju avskräckande beteende om något. Om någon jag bara vart tillsammans med i två månader och som bodde tre mil bort hade åkt hem till mig sådär fastän jag sagt att jag nog inte kan träffas så hade alla varningsklockor ringt i mitt huvud, det är ju stalkerbeteende..
  • hallencreutz89

Tycker du ska bli mer avvaktande så kommer du märka vad hon vill. Sitt aldrig hemma och vänta på nån utan gör vad du känner för att göra, om hon sen blir sur för du är upptagen när hon hör av sig flera timmar försent och vill träffas så bara säg att hon inte hörde av sig så du antog att hon var upptagen och sysselsatte dig med annat, hon kan ju inte förvänta sig att du ska sitta hemma och vänta. Tror knappast press och tjat kommer föra er närmare varandra ändå. Bättre att du backar och då märker du om hon verkar vara nöjd och glad över det eller om hon då fattar att hon har.. alltså jag kommer int epå det svenska ordet för vad jags kulle säga jag är ledsen. Jag menar att då kanske hon kommer förstå att hon kanske har varit för dissig (blev inte alls så br auttryckt som om jag skulle hittat rätt ord). Om hon inte verkar märka att du inte hör avdig så mycket alls så kan det ju tyda på att hon inte är så intresserad däremot

• hallencreutz89

Tycker det är lite klumpigt att folk drar kopplingen att man inte är intresserad om man inte vill träffa någon när man mår dåligt. Det är väl ändå olika från person till person? förstå¨r att folk uttalar sig om hennes känslor när det kommer till att hon inte hört av sig, men det är ju fan bara trams att om man älskar någon så vill man vara med dem hela tiden

• hallencreutz89
    Korsriddaren skrev 2011-09-01 20:38:37 följande:
    Det finns fler sätt att visa omtanke än att bara träffas. Tycker att TS gjort klart vad som saknas i förhållandet...

Alltså ts själv verkar ju sakna att hon inte visar respekten att höra av sig osv och så känns det väl antagligen för ts som om han inte ligger som högsta prioritet på hennes lista. Ts förstår jag, men förstår inte de som säger att om man inte vill ses när man har ont så är man inte kär
  • hallencreutz89
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-01 20:53:15 följande:
    Jag förstår att hon kan vara sjuk... Men hon verkade ju ha så många fler anledningar till att inte träffas! JAG vill träffa min fästman varje dag! Är det konstigt, tycker du?

Nej jag tycker inte det är konstigt att du vill träffa din fästman varje dag, för jag förstår att alla är olika och vill olika. Men nu fick du det ju att låta väldigt mycket som om hon inte är intresserad för hon inte vill träffa honom så ofta, men jag kan ha missuppfattat det
  • hallencreutz89
    Yugen skrev 2011-09-01 21:10:18 följande:

Sant, alla är olika. Problemet är då när "två olika" är tillsammans och det finns olika sätt att uttrycka känslor, olika närhetsbehov. En kanske känner ett starkare behov av närhet än den andre.  Det är inte konstigt att han känner
    sig försummad. Saken är då hur ska han och hans flickvän lösa detta problem?  Är det möjligt? 

De borde ju kunna lösa det om de utvecklar en fungerande kommunikation där de fokuserar mer på att hitta en lösning än att fastställa vem som har rätt och vem som har fel. Hon borde ju kunna lära sig att iallafall slänga ivög ett sms när hon sitter på toa eller vad som helst om hon inte har tid att ses tex och han borde kunna lära sig att hon behöver mer personligt utrymme än honom och att det inte behöver betyda att hon tycker mindre om honom. De borde ju gå att lösa om inte båda är väldigt extremt fast i att deras sätt är enda sättet
  • hallencreutz89

Tycker ts överdriver. Alltså ni sa ni ska ses på måndag eller tisdag och du klagar på att hon hörde av sig sent, men du hörde ju inte av dig heller förrän kvällen, så då gjorde väl ändå du lika fel?
    Klart hon smsar, vem pallar ringa nån som bara klagar.. det känns jobbigare att hölra det live än att läsa på sms

• hallencreutz89
    Freja0811 skrev 2011-09-03 12:15:11 följande:
    Om du ringer henne eller bara dyker upp spontant hemma hos henne märker du ju om hon "ljuger" eller ej!

Fast om hon inte ljuger så lär han ju bli dumpat för sitt stalkerbeteende
  • hallencreutz89
    Anonym skrev 2011-09-03 19:57:35 följande:
    Men kul att hon dissar honom GÅNG PÅ GÅNG vem fan skulle inte klaga då? Han sitter å väntar hela dagen på att hon ska höra av sig när de har bestämt att de ska ses...och så skiter hon i det?! Hur skulle du själv reagera på den behandlingen?

Jag hade aldrig suttit och väntat hela dagen, jag hade ringt upp själv. Hur vet vi att inte hon också satt och väntade hela dagen på att han skulle ringa? Varför är det så fel att hon inte hörde av sig förrän kvällen när han själv inte hörde av sig förrän kvällen? Vem har sagt att det är hennes ansvar att vara den som hör av sig först? Hade vart en grej om han hört av sig under dagen och hon inte svarat
  • hallencreutz89
    Anonym (Tycker synd om) skrev 2011-09-03 21:55:54 följande:
    Men hon har ju dissat honom å skjutit upp hur många ggr som helst..å han försöker bara få vara med henne...

fast det hade hon ju inte. de trffades på söndagen och sa att de skulle ses igen på måndag eller tisdag, på mpndagen var det inte ens han som hörde av sig först utan hon hörde av sig innan han gjorde det och sen blev det försent. På tisdagen hörde inte han heller av sig förrän typ nio på kvällen. Så innan dess hade hon ju inte dissat honom och skjutit upp någonting. Sen på onsdagen var hon sjuk och sa till innan de skulle ses och sen dess har de inte bestämt träff så det är ju egentligen bara måndagen och tisdagen som blev fel och där var det ju som jag sa att han inte heller hörde av sig, så varför är allt hennes fel?
  • hallencreutz89
    Anonym skrev 2011-09-03 23:29:13 följande:
    Fast hon hörde inte av sig och sa att hon var sjuk innan de skulle träffas.

det gjorde hon ju visst.. de skulle ses ett och hon hörde av sig tolv
  • hallencreutz89
    Anonym (Tycker synd om) skrev 2011-09-04 19:44:55 följande:
    Läs igenom allt igen sakta å noggrant så ser du hur hon slingrar sig å håller på...

Det är ju för att han pressar henne, och de två första dagarna så hörde han ju ändå inte av sig innan hon och det var då de bestämt att de skulle ses. Han håller ju på och tjurar sig massor för hon inte hörde av sig men han hörde inte av sig själv. klart att det då låter som hon slingrar sig för det går ju inte att ge vettiga svar till killen
  • hallencreutz89

Tycker det är lite taskigt att säga att någon skulle vara mindre kär bara för den inte vill umgås hela tiden. JAg skulle aldrig någonsin i hela livet vilja umgås med någon alls hela tiden, hur kär jag än är. Jag tycker det är kasst att då folk som inte ens känner en sitter och säger att om man är kär på riktigt så vill man minsann vara med varann hela tiden. Det kanske är ER sanning, men det betyder inte att det är en universell sanning som man kan applicera på alla individer. Nu tror jag visserligen att hennes känslor svalnar i takt med att han blir mer och mer klängig, för klängighet är väl ingen speciellt attraktiv egenskap för någon som gillar egentid, men jag tycker inte man kan säga att bara för att hon inte vill träffa honom när hon är sjuk tex så är inte hon kär eller att bara för att hon inte vill klämma in honom på kvällen efter en lång dag så är hon inte nykär osv

• hallencreutz89
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-09-05 19:33:06 följande:
    Jag håller med dig, tycker mer att han borde slappna av och låta henne vara ifred lite istället, han är alldeles för på.

Ja själv hade jag blivit helt avtänd om jag träffade en kille som var så på, även om jag var upp över öronen kär så skulle ett sådant beteende fungera som direkt avskräckande för mig
Svar på tråden Lustig flickvän!