• Anonym (Biten)

Ska ett fästingbett se ut så här(BILD)

Hej! Jag undrar om det är normalt att ett fästingbett ser ut såhär efter lite mera en 2veckor?
    Bettet sitter på min midja.
    Har två gånger tidigare blivit biten av en fästing men då har det inte sätt ut såhär.

Någon som har erfarenhet eller bara vet om det är normalt att det serut så här efter ett fästingbett.
  • Svar på tråden Ska ett fästingbett se ut så här(BILD)
  • Grannen

Ser för rött ut. Borelia?

• Anonym

Ser inte bra ut. Gå till doktorn!!!

• Anonym (Biten)
    Grannen skrev 2011-09-01 20:36:26 följande:
    Ser för rött ut. Borelia?
    Det ser rödare ut i värkligheten, Det är ju det man är lite rädd för.
  • Kaosmamma

Oj jag skulle kolla upp det ts! Det skaninte bli rodnad. Har du tagit vaccin? Lycka till!

• giftgrodan

kan ju vara borrelia, alternativt kanske ni inte fick med huvudet? Jag fick ett fästingbett där vi inte lyckades få bort huvudet och det blev riktigt inflammerat och var väldigt rött länge.

• hemligt gravid

Borrelia skulle jag gissa. Gå till doktorn. Du får en dunderkur antibiotika. "Inget" att vara rädd för så länge du behandlar det.

• Fröken85

Dottern fick ett likadant bett och efter rådgivning med VC fick vi veta att fästingbett allt som oftast ser ganksa läskiga ut, MEN det ska definitivt ha blivit bättre efter 2 veckor. Kolla upp det där!!

• SilverLadyG

Ser ut som borrelia, gå snabbt till läkaren. Borrelia kan bli väldigt aggressiv...Du behöver antibiotika snarast! Ring till VC imorgon bitti.

• Anonym (Biten)

Hmm jag ammar ju. Har en 7veckors gammal bebis. Det kan väl inte påvärka det på något sätt va?
    Ne nu blir det vårdcentralen i morgon bitt.

Jag har ju dragit ut på det med tanke på att jag har tre barn och hela vardagen att junglera i.o.m  nya bebisen och nu när sambon har börjat jobba igen.  
    Tänkte att det säkert bara är iriterat men jag tycker att det har blivit större de senaste dagarna.

• Anonym (Biten)
    Lindis 73 skrev 2011-09-01 20:48:38 följande:
    Hur stor är rodnaden? Större än en femkrona ska man kolla upp!
    Det är väl som en 5-krona
  • Ingiz

Kolla upp det!

Håller tummarna för att det inte är borrelia att att det bara blivit en liten inflammation.

Kan även tala om för alla er att kvinnor inte behöver få rodnaden som påvisar borrelia. Blev själv biten på handen och rodnaden och bettet var bara som ett myggbett. Dock började det klia ordentligt igen efter ca 2 veckor när nevroborrelian bröt ut med ensidig ansiktsförlamning.

Håller alla tummar för dig!

• Anonym

jag kan få lite rodnad första dygnen men det har alltid lagt sig sen.
    gå till läkaren, misstänker att du har fått borelia.
    jag har haft det flera gånger, lättbehandlat.

lycka till 

• colanappen

jag har haft många fästingar, oftast har man inte sett alls vart färstingen har suttit efter ngn dag. Tycker verkligen du ska söka läkare ser verligen inte bra ut...

• Anonym (Biten)

Tack alla för era svar!
    Var på vårdcentralen idag och fick utskrivet kåvepening mot borelia.

• SilverLadyG
    Anonym (Biten) skrev 2011-09-02 09:49:07 följande:
    Tack alla för era svar!
    Var på vårdcentralen idag och fick utskrivet kåvepening mot borelia.
    Vad bra!! Hoppas att snart försvinner det röda!
Svar på tråden Ska ett fästingbett se ut så här(BILD)