• SABL

Förstör jag mitt barn?

Förstör jag mitt barn genom att ge det möjligheten att utvecklas och skapa sin egen identitet utifrån sina egna förutsättningar och intressen?

Förstör jag mitt barn genom att ge det möjlighet att leka med olika sorters leksaker och uppmuntrar det att använda sin fantasi och empati?

Förstör jag mitt barn genom att ge det möjlighet till att bemötas av vuxna som det barn det är?

Ludvig, min son, en pojke, ett barn med snopp ger vi alla möjligheter att få skapa sin egen identitet utifrån de förutsättningar vi har och han har, inte sitt kön. Vi gör helt enkelt vårat bästa för att ge honom möjligheter, inte begränsningar. Genusmotståndare gör mig arg och ledsen, precis som dom inte förstår mig så förstår jag inte dem. Mitt barn är ett barn och inte ett kön, han ska inte begränsas av färgen blått, hårda leksaker och lekar. Han ska ges möjlighet att skapa egna intressen och att utvecklas till den speciella individ han är.

• Svar på tråden Förstör jag mitt barn?
  • Sweet life

Nej, men du ska erbjuda honom båda sidor.. både prinsessklänning och riddarkostym.. Både bilar och dockor..

• SABL
    Sweet life skrev 2011-09-01 21:58:25 följande:
    Nej, men du ska erbjuda honom båda sidor.. både prinsessklänning och riddarkostym.. Både bilar och dockor..
    Haha, det är ju precis det jag menar att vi gör ("möjlighet att leka med olika sorters leksaker"). Dockor, bilar, duplo, kök, mjukt, hårt, ljust, mörkt :)
  • Sweet life
    SABL skrev 2011-09-01 22:00:49 följande:
    Haha, det är ju precis det jag menar att vi gör ("möjlighet att leka med olika sorters leksaker"). Dockor, bilar, duplo, kök, mjukt, hårt, ljust, mörkt :)
    Great! Tycker det är superbra, även om jag inte skulle skicka min son i klänning till förskolan...
  • SABL
    Sweet life skrev 2011-09-01 22:01:58 följande:
    Great! Tycker det är superbra, även om jag inte skulle skicka min son i klänning till förskolan...
    Skickar honom inte heller i klänning till förskolan skulle inte heller skicka en ev framtida dotter i klänning dit, fruktansvärt opraktiskt och inte alls lekvänligt.
  • Sweet life
    SABL skrev 2011-09-01 22:03:47 följande:
    Skickar honom inte heller i klänning till förskolan skulle inte heller skicka en ev framtida dotter i klänning dit, fruktansvärt opraktiskt och inte alls lekvänligt.
    Fast det finns ju faktiskt olika sorters klänningar... Allt är inte stora kjolar och bling bling..
  • SABL
    Sweet life skrev 2011-09-01 22:06:33 följande:
    Fast det finns ju faktiskt olika sorters klänningar... Allt är inte stora kjolar och bling bling..
    Nej inte, men en klänning är i min värld längre, en tunika kortare. Tunika har han haft många gånger på fsk :)
  • Sweet life
    SABL skrev 2011-09-01 22:08:34 följande:
    Nej inte, men en klänning är i min värld längre, en tunika kortare. Tunika har han haft många gånger på fsk :)
    Ja då tänker vi olika.. för mig är tunika en sorts klänning och inget ska skulle skicka min son i till förskolan.. Men alla gör vi som dem vill och jag skulle aldrig döma nån som gör det. Jag kör väl på genus-light.
  • Flickan och kråkan
    SABL skrev 2011-09-01 22:03:47 följande:

Men kanske för att det är kul och intressant för barnet.......just nu ? En pojke på mina barns förskoleavdelning springer för tillfället runt i en dinosauriekostym hela dagarna.......egentligen inte heller så lekvänligt........eller är det kanske det . Vi har en tröja med massor av trakrorer i klassiska pojkfärger på alla sätt och vis. Den får min äldsta ha även om den är klassiskt "pojkig" när han vill. Nästa dag har han en ljuslila med en glittrande fjäril . Det är ju det härliga.......tycker jag
Svar på tråden Förstör jag mitt barn?