• Julianna

Tips på lite ovanliga - men inteför ovanliga namn?

Hej!! Tänkte om någon kanske har tips på lite ovanliga namn på pojke och flicka. Men då menar jag inte FÖR ovanliga. Jag är inte så mycket för namn som Tindra, Neo, Birk och sådana "hypermoderna" namn, utan lite mer vanliga men ändå inte FÖR vanliga. Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Några favvonamn vi redan har är Julia, Matilda, Alicia, Morgan, Christian och Elias. Då kanske ni får lite tips om vilka typ av namn jag är inne på.
    Kram

• Svar på tråden Tips på lite ovanliga - men inteför ovanliga namn?
  • Muminmamman

Våran minsting heter Minna. Ett namn vi valde för att hon skulle bli ensam om det i klassen......Storasyster heter Fanny och tyvärr är de tre st på dagis redan

• Hattifnatt

Jag antar att namn från exv sextiotalet är just ovanliga men samtidigt vanliga: Magnus, Stefan, Patrik, Peter, Thomas, Mikael, Anna, Charlotta, Ingela, Helena, Cecilia.
    Mpnga av dem är väldigt fina, tycker jag!

• SandraJ

Felicia heter Alice och Bianca i andra namn. Alfred verkar bli vanligare. Josefin, Benjamin, Carl. Titta efter vad era morföräldras färäldrar hette. De namnen verkar vara på frammarsch!

• Tarok

Angelina, Elina, Elsa, Noelle, Agaton, Joel, Justus, Jullius, Hjalmar

• Chris74

Tilda heter vår tjej. Ett gammalt svenskt namn som inte är så vanligt, det har ju blivit väldigt populärt med Tilde annars. Nils och Gustav är gamla fina svenska pojknamn

• Brodsmulan

hi, hi.. måste ju få säga att jag röstar för Morgan eller Elias.. heter min minsta.. Morgan.. skulle annars hetat Elias, men fick det som andranamn.. Morgan Oskar Elias

• Gravilda

Mårten tycker jag är jättefint. Har dock en kompis som heter så och därför kan jag inte döpa en ev grabb till det. Annars hade det varit en kandidat hos oss...

• mimmipigg

Alfons! Det är mitt favvonamn men blivande pappan gillar det inte så du kan ta det

• Molnet

Flicka:
    Isabelle, Cornelia, Nora, Alice, Astrid, Moa, Linn

Pojke:
    Philip, Ludwig, Sebastian, Emanuel, Alexander, Joel

• Cyndee

Annie...
    Det är mitt favorittjejbebis namn, dock snodde en bekant det för ett halvår sedan. *flinar*
    Men vi bor inte nära...så...kanske...
    Hjalmar gulligt pojknamn.

Svar på tråden Tips på lite ovanliga - men inteför ovanliga namn?